zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouwen besparen fanatieker dan mannen

17 juli 2017 - Vrouwen zijn actiever bezig met besparen dan mannen. 91 procent van de Nederlandse vrouwen is in het dagelijkse leven, in meer of mindere mate, bezig met besparen. Onder mannen is dit percentage wat lager, namelijk 88,5 procent.

Dit blijkt uit de uitkomsten van het Nationaal Bespaaronderzoek 2017, dat door Geldshop is uitgevoerd onder 1.156 Nederlanders.


 
Kleding meest populaire bespaarpost
Mensen die besparen, doen dit vooral op producten- en diensten rondom vrije tijd en lifestyle. Zo is kleding de populairste bespaarpost. 76,1 procent van de bespaarders geeft aan te besparen op kleding. De meeste mensen doen dit door gebruik te maken van kortingsacties, maar ook kopen tijdens de sale of zelfs een tijdje helemaal niets kopen blijken populaire bespaar methodes.
 
Vrouwen fanatieker bezig met besparen
Vrouwen proberen vooral op producten en diensten rondom lifestyle en vrije tijd te besparen. Ook op etentjes en abonnementen proberen vrouwen, die bezig zijn met besparen, meer te besparen dan mannen. Mannen besparen aan de andere kant juist meer op financiële producten en diensten, zoals de hypotheek en verzekeringen.
 
Vergelijkers en kortingswebsites
Nederlanders lijken het vooral fijn te vinden om te besparen door producten en diensten met regelmaat (online) te vergelijken. Vooral bij bank- en verzekeringsproducten en financiële faciliteiten is dit het geval.
 
Ook kortingsacties (via bijv. Groupon en Vakantieveilingen) blijken erg populaire bespaar methodes. Ruim twee op de vijf mensen die bespaart op pretparken, doet dit door gebruik te maken van kortingsacties. Ruim een kwart van besparende vakantiegangers doet dit middels een kortingsactie. Ook mensen die besparen door uit eten te gaan, blijken vaak proberen te besparen middels kortingsacties.
 
Een overzicht van alle onderzoeksresultaten is te vinden op de onderzoekspagina van Geldshop.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlanders besparen fors ondanks aantrekkende economie
 Meer oversluiters consumptief krediet
 Vrouwen slimmer dan mannen… in het besparen van autokosten
 Nederlander bezuinigt het meest op boodschappen in 2016
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10