zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument voelt zich niet begrepen door bedrijfsleven

13 juni 2017 - Talend maakt de resultaten bekend van internationaal onderzoek onder zowel consumenten als managers bij IT-bedrijven. Hieruit blijkt dat 88 procent van de IT-organisaties wereldwijd ervan overtuigd is dat zij hun klanten goed begrijpen.

Desalniettemin geeft slechts 61 procent van de consumenten aan dat hun behoeften begrepen worden. Ondanks dat bedrijven steeds meer klantdata tot hun beschikking hebben, heeft een groot deel dus moeite om in te spelen op de wensen van de klant.
 
Gebruik van klantdata topprioriteit
Ondanks dat organisaties denken dat ze al voldoen aan de wensen van de klant, hebben zij toch een sterke behoefte om dit te verbeteren. Bij 63 procent van de bedrijven staat het begrijpen van de klant met behulp van klantdata hoog op het prioriteitenlijstje voor 2017. Vanwege het strategische karakter van klantgerichte initiatieven worden dit soort projecten vooral geleid door C-level executive functies (42 procent), zoals de CEO en COO, gevolgd door de CIO en CTO (samen 39 procent). Op de vraag naar hoe organisaties klantgerichter willen worden, geeft 80 procent aan dat zij klantdata toegankelijk willen maken voor meerdere afdelingen en business units.
Auke Jilderda, Country Manager Benelux bij Talend: "Bijna alle bedrijven zien de waarde van (klant)data in en iedereen probeert het maximale eruit te halen. Toch is er nog veel ruimte voor verbetering, en dat is hard nodig. Het is niet voor niets dat diverse onderzoeken aantonen dat een slechte klantstrategie jaarlijks enkele miljarden kost. De tijd is rijp om nu stappen te zetten en één platform in te richten waarop alle bedrijfsdata samenkomt. Alleen dan bent u in staat om een 360-graden klantbeeld te bouwen en de, nu nog, onontdekte kansen te verzilveren."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
 Biogebaseerde industrieën: Europese groei zit in onze natuur
 Reinventing customer service
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Klantdata leiden tot omzetstijging in financiële sector
 Van mozaïek naar melting pot: bedrijven hebben moeite met integreren klantdata
 Financiële instellingen missen omzet door gebrekkige toegang tot data
 Organisaties kennen hun klant nog niet goed genoeg
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Altice 8  5.8 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.43  -2.3 %
USG people 17.2  -1.5 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures