zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes feiten en fabels over refurbished

17 mei 2017 - De term ‘refurbished’ komt steeds vaker voorbij. Met name refurbished smartphones zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden.

Zo zegt 81 procent van de Nederlanders - in een onderzoek met onderzoekbureau Multiscope - zelfs het functioneren belangrijker te vinden dan ‘te shinen’ met het nieuwste model. Toch bestaat er nogal wat onwetendheid over deze toestellen. SWOOP zette de zes grootste feiten en fabels op een rij en onderzocht hoe Nederlanders daarover dachten. Wat blijkt? Er bestaan nog steeds grote misverstanden onder Nederlanders. Niet alleen over wat een refurbished device precies is, maar ook over de kwaliteit en prijs ervan.




1. Een refurbished device is (niet) hetzelfde als een tweedehands device
Hoewel ruim de helft (54 procent) denkt dat een refurbished telefoon hetzelfde is als een tweedehands device, is dat niet het geval. Een refurbished toestel is volledig gereviseerd. Dat betekent dat het apparaat volledig wordt gekeurd op meer dan 50 punten en waar nodig wordt voorzien van nieuwe onderdelen. In tegenstelling tot de ‘gewone’ tweedehands toestellen, die zonder dat er een specialist aan te pas komt worden doorverkocht. Daarnaast krijgt u bij een refurbished device twee jaar garantie. U hebt hier dus dezelfde service en beleving als bij een nieuw toestel.

2. Bij refurbished toestellen weet je niet wat de kwaliteit is
Van de ondervraagden zag 54 procent dit als een feit. Onjuist. Bij sommige aanbieders, is er de keuze uit refurbished toestellen in verschillende gradaties. Zo weet iu exact wat de kwaliteit is van het toestel. U kunt bijvoorbeeld een toestel kopen in de conditie ‘als nieuw’, maar ook ‘zeer goed’ en ‘goed’. Het verschil tussen deze condities ziet u enkel aan de gebruikerssporen (geen, zeer lichte, lichte) aan de buitenkant. Van binnen zijn alle toestellen technisch 100 procent in orde.
 
3. Refurbished is altijd zonder garantie
Bij de meeste aanbieders van refurbished-toestellen krijgen gebruikers garantie. 83 procent van de ondervraagden weet dat. Bij sommige aanbieders is dat zelfs twee jaar. Hier krijgen alle toestellen ook een inspectie, waarbij ze altijd op 50 punten worden gecontroleerd. Hierbij krijgen alle toestellen altijd een goedwerkende batterij en een software-update, zodat gebruikers de zekerheid hebben dat hun toestel perfect in orde is.

4. Een refurbished device wordt gecontroleerd op meer dan 50 punten
Bijna 69 procent van alle ondervraagden was het eens met deze stelling. En dat klopt. Bij goede aanbieders wordt de software én de hardware gecontroleerd, de software geüpdatet en het toestel gecontroleerd op stof- en vochtsporen. Daarnaast wordt het toestel gecheckt op niet-originele onderdelen – die direct worden vervangen als ze worden aangetroffen – en krijgt het toestel een goedwerkende batterij.

5. Refurbished is het beste alternatief voor nieuw
Maar liefst 77 procent van de Nederlanders vindt een nieuw toestel veel te duur. Gelukkig weet bijna drie kwart van de ondervraagden (73 procent) dat refurbished het beste alternatief is voor nieuw. Niet alleen omdat de prijs van deze devices veel lager is, maar ook omdat consumenten op deze manier niet vastzitten aan een abonnement. En wat veel mensen niet wisten: een refurbished device is een milieuvriendelijke keuze, aangezien er vijftien tot 30 miljoen mobiele apparaten ongebruikt in de kast liggen.

6. Een refurbished device is doorgaans minimaal vijftien procent goedkoper dan een nieuwe
84 procent van de ondervraagden was het met deze stelling eens. En dat klopt. Naast de aantrekkelijke prijs van de refurbished toestellen, verdienen consumenten ook nog eens een extra bedrag aan hun oude toestellen. Deze kunnen zij namelijk inleveren. Goed voor het milieu én de portemonnee!
 

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Extra personeel geen garantie voor betere security
  Merken verwachten moeilijkere bestrijding namaakproducten
 Honderden miljoenen cv’s moeten op 25 mei worden verwijderd
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlander tast minder vaak diep in de bundel voor smartphone
 Smartphone vervangt camera
 Nederlanders steeds meer online via smartphone
 Kwart maakt nooit back-up van smartphone
 
 
reacties
 
Willem  |   | 
17-05-2017
 | 
18:53 uur
In mijn beleving is er wel een verschil tussen een goedwerkende batterij en een nieuwe. Goedwerkend vind ik een vaag begrip.
Maarten  |   | 
22-05-2017
 | 
09:51 uur
Refurbished betekent niet bij iedere aanbieder hetzelfde. Mijn dochter kocht een ''refurbished'' iPhone en de bijgeleverde lader bleek een Chinese nepper die oververhit raakte en begon te smeulen. Net op tijd ontdekt voordat de boel in de brand vloog.
Kijk uit waar je een refurbished apparaat koopt!
John  |   | 
30-05-2017
 | 
19:35 uur
Geweldig artikel, bedankt voor je geweldige delen, perfect!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
De 5 zegeningen van burn-out (2) 
Honda CR-V Roadster (3) 
Zzp’er, denk na over de risico’s die u loopt (2) 
Twee derde Nederlanders vreest voor oudedagvoorziening (1) 
Nederlander worstelt met financiële administratie (1) 
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst (1) 
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie  (7) 
top10
De 5 zegeningen van burn-out
Zo verkleint u de afhankelijkheid van Office 365
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal
27 procent huishoudens belegt, ondanks lage rente
Zes tips om de klant van de toekomst te binden
Aantal zoekopdrachten naar ‘groene’ banen neemt toe
Nederland is koploper Agile werken
Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalend voor IT-investeringen
Vooral kleine organisaties vragen meer om ICT’ers
Zes tips voor een sterke merkorganisatie
meer top 10
vacatures
meer vacatures