zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Giro 555: bedrijven in actie

28 maart 2017 - Giro555 heeft tot nu toe vijftien miljoen opgehaald. De teller staat op 15.109.379,51 euro. Dit bedrag maakte Giro555 actievoorzitter Farah Karimi gisteren bekend tijdens de aftrap van de Actie Vijfdaagse voor de Nationale Actie Help Slachtoffers Hongersnood.

Na de oproep aan de sportclubs vraagt Giro555 maandag alle bedrijven om in actie te komen voor de Nationale Actie Help Slachtoffers Hongersnood. Onder meer H&M, Aegon, ING, KLM, en Kuehne + Nagel roepen hun personeel en klanten op om te doneren.



Betrokkenheid en vrijgevigheid
"Er gaat een golf van betrokkenheid en vrijgevigheid door Nederland," zegt Farah Karimi, actievoorzitter van Giro555. "Dit is een heel heftige crisis, die ons moedeloos zou kunnen maken door z'n omvang. Maar in plaats daarvan zien we dat steeds meer Nederlanders de schouders eronder zetten. Een aantal bedrijven komt nu ook in actie. Ik roep heel ondernemend Nederland op om zich maandag, op onze Bedrijven Actiedag, aan te sluiten!"

Acties
Modeketen H&M ondersteunt de Actie Vijfdaagse van Giro555 in al haar 121 winkels in Nederland. Klanten worden bij de kassa's opgeroepen om te geven. Bij het afrekenen kan de klant het betaalbedrag verhogen met een donatie aan Giro555. Aegon Nederland voert actie onder de medewerkers. Het bedrijf heeft zelf een startbedrag gedoneerd en zal de eindopbrengst naar boven afronden. Vogue online besteedt ook aandacht aan de actie en roept alle lezers op vijf euro te geven voor 555. Supermarktketen Coop doneert de opbrengsten van statiegeld gedurende drie weken aan Giro555.
De Nationale Restaurant Week roept alle Nederlanders op een diner te reserveren, en geeft per reservering een bijdrage aan Giro555. Ook worden restaurants en bezorgdiensten opgeroepen om zelf met een actie te komen.

Iedereen kan een eigen actie beginnen en aanmelden op giro555.nl/kominactie.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Donateur wantrouwt internationale goede doelen
 Nederlander prefereert merk dat goed doel steunt
 Nieuwe kansen om een ‘world of difference’ te maken
 Manager zet zich graag in voor maatschappij
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10