zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top vijf opkomende marketingbanen

17 maart 2017 - Banen in de marketingsector zijn volop in opkomst. Hays zet daarom voor de gelegenheid vijf goed betaalde, opkomende marketingbanen op een rij.

1.    Multi Channel Optimizer


Als Multi Channel Optimizer zorgt u ervoor dat een campagne maximaal effect heeft. Dat doet u door alle marketingkanalen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Doel: een optimale overall campagne. Daarbij maakt gebruik van verschillende systemen en draait u aan verschillende knoppen. Een opleiding in (digitale) communicatie of IT en vijf tot zeven jaar werkervaring met multi channel campagnes zijn vereist. Daarnaast heb u een streepje voor als u weet hoe u moet schakelen met mediabureaus. U bent resultaatgericht, klantgericht en weet hoe HTML en javascript werken. Uw jaarsalaris ligt tussen de 65.000 en 70.000 euro.
 
2.    Digital Marketeer
Een Digital Marketeer is verantwoordelijk voor de online activiteiten die bijdragen aan de marketingdoelstellingen van een bedrijf. Alles draait hierbij om het opbouwen van een duurzame relatie met klanten, vaak doormiddel van interactie en dialoog. Als Digital Marketeer bent u vanzelfsprekend handig met het creëren van content. De zichtbaarheid en vindbaarheid van het bedrijf waarvoor je werkt staan immers centraal. De gevraagde competenties zijn: een creatief brein, goed met het schrijven van teksten, SEO- en SEA-ervaring en analytisch denkvermogen. Uw jaarsalaris kan stijgen tot ongeveer 75.000 euro.
 
3.    Market Insight Specialist
Als Market Insight Specialist weet u alle ins en outs van de markt waarin een bedrijf actief is. U doet marktanalyses, -onderzoek en trendanalyses. U weet alles over de doelgroep en bent goed in het voorspellen van gedrag. Daarnaast bent u handig met data en kunt u die - met behulp van statistiek - goed interpreteren en vertalen. Kennis over kwalitatieve en kwantitatieve markt research methodes en vijf tot acht jaar werkervaring zijn een voorwaarde als u kans wilt maken op een baan. Ook vereist: numeriek inzicht en oog voor detail. Jaarsalarissen kunnen oplopen tot 75.000 euro of meer.
 
4.    Chief Marketing Officer
Als Chief Marketing Officer, oftewel CMO, bent u verantwoordelijk voor het bedenken, analyseren en uitrollen van de marketingstrategie van een bedrijf. Het doel van de afdeling waar u de leiding over hebt is duidelijk: sales verhogen. Als CMO bent u onderdeel van het managementteam en stuurt u op strategisch niveau verschillende marketing directors aan per land of regio. U rapporteert op uw beurt aan de Vice President van het bedrijf. Jaarsalarissen van 120.000 euro zijn voor deze functie geen uitzondering. Meer dan tien jaar werkervaring in leidinggevende functies is een vereiste.
 
5.    Brand Manager EMEA
Als Brand Manager of Product Manager bent u verantwoordelijk voor de strategie van een specifiek merk of product. Aan deze functie hangt vaak een afzetgebied, zoals de EU of Europa en het Midden-Oosten (EMEA). U legt verantwoording af aan de CMO en stuurt zelf een team aan van uitvoerende marketeers. Voor een baan als Brand Manager is vijf tot zes jaar relevante ervaring vereist. De benodigde skills: creatief en commercieel denken, analyserend vermogen, kennis van consumentengedrag en, hoe kan het ook anders, goede communicatieve vaardigheden. U krijgt er een jaarsalaris voor terug dat kan oplopen tot 85.000 euro.  
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Wie worden dit jaar beloond voor het beste werk in e-mailmarketing?
 Merken begrijpen klanten beter door integratie sales, marketing en customerservice
 Meer budget voor zoekmachinemarketing
 Digital marketing stijgt flink in de marketingmix
 
 
reacties
 
Stefan Flos  |   | 
20-03-2017
 | 
16:39 uur
teksten schrijven? zichtbaarheid van bedrijven wordt vergroot met VIDEO. Vergeet daarom de Corporate webTv Officer niet: de CtvO.

Contentmarketing - de binnekant buiten - elk bedrijf zijn eigenwebTv kanaal.
Stefan Flos  |   | 
21-03-2017
 | 
08:47 uur
Mij werd nog gevraagd wat een CtvO dan zou zijn:

In mijn visie heeft elk zichzelf respecterende onderneming op termijn een eigen webTv kanaal: let op geen video of vlog kanaal maar webTV – met nadruk op TV.

Een Chief TV Officer is dan de webTv station manager: hij overziet het geheel aan webTv producties: van website – Tv Gids tot de nieuws, actualiteiten, achtergronden, reclame etc etc producties. Het bedrijf krijgt een gezicht en geschreven, digitale en video producties vormen een geheel: de content management strategie wordt een Tv – media productie proces.

De CtvO overziet dat gehele proces. En let natuurlijk ook op de kijkcijfers, de interactie en de conversie.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10