zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werken in de cloud: hoe worden uw medewerkers maximaal productief?

24 februari 2017 - Steeds meer organisaties werken in de cloud. Begrijpelijk, want hierdoor kunnen medewerkers overal en altijd (samen)werken. Dat zorgt niet alleen voor meer flexibiliteit binnen de organisatie én daarbuiten, maar ook voor nieuwe vormen van productiviteit.

Factoren als persoonlijke effectiviteit, kennisdelen en samenwerking zijn meer dan ooit bepalend voor het succes van een organisatie. Om die nieuwe productiviteit te vergroten is het wel van belang cloudtoepassingen optimaal te benutten. Maar hoe doet u dat? De cloudexperts van KPN geven antwoord.


 
Zorg voor draagvlak
KPN: "Medewerkers moeten openstaan voor én voorbereid zijn op een nieuwe manier van werken. De organisatie moet dus in staat zijn nieuwe technologie te accepteren en toe te passen. De mate waarin dit gebeurt, noemen we het absorptievermogen van de organisatie. Hoe groter dit vermogen, hoe veerkrachtiger uw organisatie is bij technologische veranderingen. Dit leidt weer tot productievere medewerkers en een succesvollere onderneming."
 
Vijf gebieden
Die ‘nieuwe’ productiviteit – gefocust op informatie-uitwisseling – kan verdeeld worden in vijf gebieden:
- Persoonlijke effectiviteit
- Zakelijk sociaal netwerken
- Universele communicatie
- Samenwerken & kennisdelen
- Toegang tot / inzicht in bedrijfsdata 
Om op bovenstaande gebieden maximaal productief te zijn, moeten medewerkers de cloudtoepassingen binnen de organisatie optimaal benutten. Maar hoe vergroot u dit absorptievermogen? Door te accelereren.

Accelereren
KPN: "Een succesvolle aanpak begint met het in kaart brengen van de vijf productiviteitsgebieden binnen een organisatie. Waar is ruimte voor verbetering? Is dat duidelijk, dan kunt u kiezen voor zogeheten accelerators om de productiviteit te verhogen. Accelerators zijn verbeterprogramma’s waarmee medewerkers leren om meer uit de cloud toepassingen te halen die ze gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld accelerators voor slimme e-mailtoepassingen, effectief samenwerken, beheren en bewerken van documenten in de cloud en voor slim omgaan met informatie.
Acceleratorprogramma’s lopen in totaal tien weken en vragen niet veel tijd van uw medewerkers. Ze bestaan uit een reeks interventies en zijn gericht op de dagelijkse werkzaamheden van medewerkers. Na zes maanden vindt een evaluatie moment plaats en analyseert u wat bereikt is. Op basis hiervan een nieuw verbeterplan met bijbehorende accelerators opgestart. Hierdoor ontstaat een cyclisch model. Er zijn verschillende productiviteitscoaches beschikbaar die hierin kunnen ondersteunen."
 
Meer weten over het verhogen van de productiviteit in de cloud? Download de whitepaper over werken in de cloud.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Voorkom dat uw e-mailomgeving in de cloud vast komt te zitten
 Veel bedrijven werken niet effectief samen
 Bedrijven die cloudapplicaties gebruiken lopen voor op concurrentie
 Complexiteit en een gebrek aan integratie zitten een succes zakelijke cloud in de weg
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10