zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De bril wordt het belangrijkste modeaccessoire

25 januari 2017 - Designers richten zich steeds meer op brillen als focuspunt van hun designs. Een trend die heel duidelijk zichtbaar was tijdens het eerste grote mode-event van het jaar: de Fashion Week Berlijn, die van 17 tot en met 20 januari plaatsvond.  

Van een retrotouch tot karakteristiek statement; brillen zijn in 2017 essentieel onderdeel van het modebeeld. Resultaten van een breed uitgevoerd onderzoek van Edel-Optics bevestigen dit. In dit onderzoek lieten toonaangevende designers en mode-experts zich uit over dit thema.
Hun mening? Accessoires worden een steeds belangrijker focuspunt van ontwerpen. Tassen, sieraden, riemen, schoenen en vooral brillen worden niet als optionele 'extra' gezien, maar zijn vaak de highlight van designs.  

Brillendesign steeds waardevoller 
Dat weet ook de Berlijnse designer Michael Sontag. De 37-jarige ziet brillen als 'een accessoire die geen leeftijds- en typegrenzen kent'.
De Poolse designer Mateusz Puklo kan zich zijn project zonder bril niet eens voorstellen. "Ik gebruik een bril om mijn designs dynamiek en kracht te geven," zegt Puklo. "Brillen kunnen een deel van het ontwerp zijn of een uitgangspunt ervan."

Nooit eerder zoveel diversiteit in vormen van brillen 
De toenemende waarde van de bril als accessoire zorgt ervoor dat er een steeds grotere verscheidenheid in modellen ontstaat en door de consument gewenst wordt. Hoofdtrends zijn supergrote, zogenaamde 'oversized brillen'; ronde vormen; retromodellen, zoals cateyes; fijne en minimalistische monturen. Zo ook de zogenaamde 'double frames', die zich kenmerken door een dubbele neusbrug.  

Voetbalster als brillendesigner 
Een van de meest prominente designers van double frames is wereldkampioen voetbal Jérôme Boateng. De teamgenoot van Arjen Robben bij Bayern München staat bekend als stijlicoon. In 2016 bracht hij zijn eigen collectie, JB, op de markt. "De bril behoort voor mij tot de meest belangrijke accessoires. Hij maakt een outfit af en geeft hem een karakteristieke look," zegt Boateng.
Ook de in het kader van het onderzoek uitgevoerde enquête onder Europese modestudenten bevestigt de trend. 69 procent van de ondervraagden zien de waarde van brillen stijgen of op z'n minst gelijk blijven.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

  'Winterjas is fashion-statement'
 Mannen geven online meer uit aan fashion, vrouwen minder
 Design-gedreven bedrijven presteren beter dan concurrenten
 Vrouwenkleding goede voorspeller van de economie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Weekwinst voor Amsterdamse beurs
Uitgelicht: krabbel voor Value8
Uitgelicht: strategie Arcadis goed ontvangen
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
De zwarte kant van Black Friday
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures