zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Meer sollicitaties via mobiel in 2017

28 december 2016 - Monsterboard verwacht dat solliciteren via mobiele apparaten toeneemt in 2017. Millennials vormen over een paar jaar het grootste deel van de werkende beroepsbevolking en zij verwachten dat zij alles via hun mobiel kunnen regelen.

Dit vraagt om belangrijke aanpassingen in branding en werving door werkgevers. Millennials doen steeds meer op hun mobiele telefoon; van bankieren en shoppen tot aan daten en zelfs solliciteren. Als een bedrijf hier nog niet voldoende op inspeelt, loopt het het risico dat het talent misloopt.

Recruiters worden recruitment marketeers
Werkzoekenden van nu willen veel meer zien dan alleen een vacature. 75 procent van de werkzoekenden doet gedegen onderzoek voordat ze solliciteren en meer dan 70 procent van deze groep besteedt zelfs minimaal een uur aan het zoeken naar informatie voordat ze overgaan tot solliciteren. Kandidaten willen voordat ze solliciteren meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden. Gian Zandonà, Managing director Monsterboard: "Het is voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat u als werkgever te bieden hebt. U moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, uw werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die uw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken."
 
Belangrijke trends in recruitment in 2017
 

  • Millennial generatie dwingt werkgever om nog meer van zichzelf te laten zien online
  • Mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
  • Employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
  • Programmatic advertising verovert de recruitment markt  en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt.
  • De rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer
  •  
    Mobile first voor millennials
    Uit cijfers van Monsterboard blijkt dat 41,5 procentvan het website verkeer komt van mobiele apparaten. "Gemiddeld checken we 150 keer per dag onze mobiele telefoon, maar tot nu toe blijft het aantal sollicitaties via mobiel nog achter op sollicitaties via desktop of laptop. Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschilmaken. Een trend die u als werkgever alleen maar kunt omarmen om op te vallen bij de millennial generatie en ze voor u te winnen. Zo verschuift de rol van de recruiter steeds meer naar die van een recruitment marketeer," aldus Zandonà.
     

     
     Doorsturen   Reageer  

     

    Laatste nieuws

     Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
     Biogebaseerde industrieën: Europese groei zit in onze natuur
     Reinventing customer service
     

    Gerelateerde nieuwsitems

     Mkb’er ziet sollicitatiegesprek als date
     Ingewikkelde sollicitatieprocedure verjaagt werkzoekende
     Solliciteren 2. 0
     Werkzoekende solliciteert graag via mobiel device
     
     
    reacties
     
    Er zijn nog geen reacties.

    REAGEREN

    Naam:
    Emailadres:
    URL: (niet verplicht) http:// 
     
    Reactie/Opmerking:
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
     
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
    Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
    Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
    reacties
    Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
    Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
    ‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
    Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
    Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
    70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
    Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
    beurs
    Stijgers Dalers
    Nutreco 47  3.9 %
    Altice 7.85  3.8 %
    Ballast neda 0.31  3.3 %
    TNT express 8.45  -9.5 %
    Yatra 5.05  -8 %
    Doc data 0.43  -2.3 %
    Beursupdate: AEX op Wall Street
    Wall Street eindigt verdeeld
    Wall Street verdeeld
    meer beurs
    top10
    Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
    2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
    Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
    Zes richtlijnen voor digitale transformatie
    Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
    Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
    ‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
    Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
    Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
    De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
    meer top 10
    vacatures
    meer vacatures