zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klantenservicekanalen: weet waar uw klant de voorkeur aan geeft

16 november 2016 - De manier waarop we leven en werken, digitaliseert steeds meer. Zo ook de manier waarop bedrijven met hun klanten omgaan. Met een stijging van het aantal Digital Natives is het steeds vaker inzetten van digitale kanalen om met klanten te communiceren, voor de hand liggend.

Maar geven zijzelf hieraan ook de voorkeur? En hoe communiceert u dan met oudere doelgroepen? Michiel Lely, Vice-President Practices van Verint, geeft een aantal tips en inzichten.


 
Digitale Natives: Millenials en Generatie X
Jongere generaties versterken de vraag naar digitale kanalen. Uit het recente onderzoek van Verint onder 24.000 consumenten en duizend bedrijven blijkt echter dat om succesvol te kunnen zijn, digitale klantenservice juist ook een meer persoonlijke ervaring moet bieden. Daarnaast willen deze jonge generaties meer digitale tools, zoals mobiele apps, en online hun account kunnen inzien en beheren. Richt deze dan ook zo volledig mogelijk in en houd de lijntjes kort door bijvoorbeeld een optie toe te voegen om direct met een klantenservicemedewerker te bellen of te appen.
 
Babyboomers en de Stille Generatie
Waar Millenials en Generatie X meer digitale tools willen, geven babyboomers (met een leeftijd tussen de 51 en 70) en de Stille Generatie (met een leeftijd ouder dan 70) de voorkeur aan de telefoon en dienstverlening in de winkel. Dit geldt voor elke klantenservicesituatie: van het beantwoorden van een simpele vraag tot en met het oriënteren op nieuwe producten. Het is dus belangrijk dat bedrijven niet volledig overschakelen op digitale kanalen, maar juist ook de telefonische klantenservice in stand houden en optimaliseren.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Concurrentievoordeel afhankelijk van digitale technologieën
 Positieve, proactieve en persoonlijke klantenservice in contactcenters wordt snel werkelijkheid
 Grote merken reageren te traag op klantvragen via webcare
 Bedrijven missen kritische inzichten in verdere personalisering klantcontact
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10