zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Advertenties goed voor 68 procent website traffic

16 september 2016 - Kanalen voor digital advertising blijven cruciaal voor het aanjagen van traffic naar websites van merken in Europa. Deze kanalen zijn verantwoordelijk voor 68 procent van de websitebezoeken. Dit blijkt uit onderzoek door Adobe Digital Insights.

Het onderzoek laat zien dat meer dan de helft (54 procent) van de Europese websites traffic hebben zien toenemen in de afgelopen drie jaar. De totale website traffic nam tijdens deze periode enigszins af. Ook blijkt dat mobile advertising aan een opmars bezig is in Europa. Drie jaar geleden was slechts de helft van de smartphone traffic in Europa afkomstig van advertenties. Op dit moment zijn advertenties verantwoordelijk voor twee derde van de bezoeken via smartphones.

Gepersonaliseerde advertentietactieken
Europa loopt wel achter bij Noord-Amerika in het gebruik van getargette of gepersonaliseerde advertentietactieken, zoals e-mail, paid search of social advertising, om website traffic te realiseren. Drie vierde van de bezoeken aan Europese websites zijn afkomstig van een niet-gerichte aanpak zoals organische zoekmachineoptimalisatie (SEO) of links van verwijzende websites. Europese websites waarvan de traffic de afgelopen drie jaar is toegenomen, zien acht procent meer traffic dankzij gepersonaliseerde advertentiekanalen dan hun concurrenten waarbij de traffic is afgenomen. In de VS zien websites die groeien 36 procent meer traffic van gepersonaliseerde kanalen. Hieruit blijkt dat de adoptie van gepersonaliseerde en gerichte tactieken sneller verloopt in deze markt.
Ook blijkt uit het onderzoek dat er een correlatie is tussen de groei in website traffic en het gebruik van gepersonaliseerde vormen van adverteren. Europese websites met groeiende traffic hebben in vergelijking met websites met een teruglopende traffic bijna 2,6 keer zoveel traffic door activiteiten zoals social advertising en 1,2 keer zoveel traffic door paid search. Het onderzoek toont ook een vergelijkbaar verband als het gaat om traffic van mobiele devices. Websites die in de afgelopen drie jaar zijn gegroeid, hebben 50 procent meer bezoeken van smartphones dan websites waarvan de traffic afneemt.

Internetverkeer groeit niet meer
"De groei van Internetverkeer raakt verzadigd in Europa en daar buiten. De tijd van organische groei van website traffic ligt achter ons. Het realiseren van nieuwe groei vereist een andere benadering die gericht is op de gehele klantbeleving. Hierbij moet gebruik worden gemaakt van mobility, is er een marketing mix nodig die de customer journey ondersteunt en dient er gepersonaliseerde content te worden gecreëerd die resoneert bij de klant," stelt Becky Tasker, Managing Analyst bij Adobe Digital Insights.

Europeanen zijn nog steeds gevoelig voor reclame, maar zijn meer op zoek naar personalisatie
Uit het onderzoek blijkt dat Europeanen nog steeds gevoelig zijn voor reclame. 44 procent van adblocker-gebruikers geeft aan dat zij dit doen omdat ze reclame irritant en storend vinden. De meerderheid van de consumenten in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland  geeft aan liever geen advertenties te bekijken die automatisch muziek of geluiden afspelen. De weerstand is bij Franse consumenten het hoogst (66 procent), gevolgd door het Verenigd Koninkrijk (60 procent) en Duitsland (59 procent).
Het blokkeren van advertenties is in Europa vergelijkbaar met de VS, al zijn er grote verschillen tussen Europese landen, variërend van twaalf procent in Frankrijk tot 28 procent in Zweden. Ondanks de gevoeligheden, geeft 40 procent van Europese consumenten aan dat adverteerders beter zijn geworden de afgelopen twee jaar door hen waardevolle en aantrekkelijke advertenties te laten zien. Bijna twee derde van de Europese consumenten waarderen de gepersonaliseerde advertenties die zij momenteel ontvangen. Toch is er nog verbetering mogelijk aangezien slechts 27 procent van de consumenten van mening is dat advertenties voldoende op hen zijn afgestemd.
Consumenten verwachten in ruil voor persoonlijke informatie ook een beloning in de vorm van relevante content en speciale aanbiedingen. In landen als het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk is de helft van de consumenten het eens met de stelling dat hoe meer informatie zij delen over zichzelf, hoe meer zij hiervoor beloond moeten worden met relevante content en aanbiedingen. Bij jonge millennials ligt dit percentage zelfs nog hoger (bijna 60 procent).

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
 Biogebaseerde industrieën: Europese groei zit in onze natuur
 Reinventing customer service
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Reclame op smartphone werkt
 Kredietcrisis staat mobiel adverteren niet in de weg
 iPhone maakt weg vrij voor mobiel adverteren
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
Lisanne  |   | 
18-09-2016
 | 
04:48 uur
Ik ben benieuwd hoeveel dit zal zijn in de toekomst

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Altice 7.85  3.8 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Yatra 5.03  -8.4 %
Doc data 0.43  -2.3 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures