zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om een goede klantrelatie op te bouwen

29 augustus 2016 - Een goede relatie opbouwen met uw klant leidt tot een win-win situatie. Klanten winnen met een betere service, gerichte oplossingen en een partner die anticipeert op hun behoeften en hen helpt zakelijke problemen te overwinnen. U met meer omzet en meer (terugkerende) klanten.

Het is aan de salesprofessional om de toegevoegde waarde van zijn organisatie helder te communiceren en een relatie gebaseerd op vertrouwen op te bouwen. 


Dale Carnegie Netherlands geeft vijf tips om dit voor elkaar te krijgen.
 
Creëer
Creëer en implementeer verkoopstrategieen die het koopproces faciliteren. Ga uit van de voordelen die uw klant behaalt met de koop, niet met de voordelen die u zelf haalt uit de verkoop.

Werk samen
Werk samen met uw klanten aan oplossingen, biedt inzicht en waarde. Luister goed naar de klant en kom met oplossingen die naadloos aansluiten op zijn behoefte.

Verbind
Vebind u aan de klant met een relatie die gebaseerd is op vertrouwen. Op die manier geeft hij u toegang tot de dilemma’s waar hij tegenaan loopt (en misschien niet direct mee te koop loopt) en kunt u echt goede oplossingen bieden.

Verdiep u in de klant
Elimineer bezwaren en minimaliseer de noodzaak om te onderhandelen. Dit betekent dat u tussen de regels door moet lezen en zodoende kunt anticiperen op problemen en uitdagingen.

Bevestig
Blijf uw relatie bevestigen door steeds met nieuwe oplossingen te komen. Verras uw klant door ook na de verkoop in contact te blijven en in te blijven spelen op zijn nieuwe wensen en behoeften.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes strategieën om de klantervaring te verbeteren in het digitale tijdperk
 Besteed de zomer nuttig – verbeter uw klantbeleving
 Telefonisch onbereikbaar? Weg klant!
 Financiële sector stelt klant nog steeds niet centraal
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10