zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Eén op de drie Nederlanders kijkt naar vlogs

17 augustus 2016 - Vlogs zijn populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan achttien kijkt minimaal één keer per maand een vlog. Enzoknol is de meest populaire vlogger. Vlogs zijn vooral populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope onder 1.007 Nederlanders boven de achttien jaar.

Eén op de drie Nederlanders kijkt minimaal één keer per maand een vlog. Het kijken naar vlogs is vooral populair bij jongeren. Van de 18-34 jarigen heeft 82 procent weleens naar een vlog gekeken. Bij 50-plussers is dit minder dan de helft (45 procent). De meest populaire vlogger is Enzoknol. Eén op de vijf Nederlanders heeft weleens naar hem gekeken op YouTube.

Entertainment grootste drijfveer
Vlogs worden vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Zes op de tien kijkers geven aan om deze reden te kijken. Een kwart kijkt ook om iets te leren. Een andere populaire reden om vlogs te kijken is om inspiratie op te doen (22 procent). Het kijken naar vlogs heeft als gevolg dat bijna vijftien procent een product gekocht heeft.

Hype of juist niet?
Bijna de helft (45 procent) vindt de huidige vlogs alleen interessant voor jongeren. De inhoud van vlogs kunnen in de toekomst zorgen voor meer en intensievere kijkers, bijvoorbeeld door beter aan te sluiten bij de belevingswereld van ouderen. Vier op de tien Nederlanders zien vlogs als het nieuwe TV kijken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
 Biogebaseerde industrieën: Europese groei zit in onze natuur
 Reinventing customer service
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Steeds meer marketingbudget gaat naar visuele content
 Nominaties Drone Video van het Jaar 2015 bekend
 Interactieve video bovenaan het verlanglijstje van marketeers
 Online video populair bij Nederlander
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Altice 7.85  3.8 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Yatra 5.05  -8 %
Doc data 0.43  -2.3 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street eindigt verdeeld
Wall Street verdeeld
meer beurs
top10
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures