zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Klanten missen bij planning nieuwe producten en/of diensten

9 augustus 2016 - Professioneel Product Ownership blijkt binnen het Nederlandse bedrijfsleven bij lange na nog niet of niet goed geborgd. Dit blijkt uit een uitgebreid onderzoek van Xebia. De rol Product Owner is zeer uitdagend en complex en het vinden van de meest geschikte interne Product Owner(s) blijkt in de praktijk een uitdaging.

Het ontwikkelen van het juiste niveau Product Owner is een langdurig proces. Bij 83 procent van de onderzochte organisaties blijkt dat de borging van interne professionele Product Owners momenteel niet op orde is. Deze organisaties geven aan het aanwezige kennis-gat te willen dichten met externe hulp in de vorm van coaching, begeleiding en/of interim Product Owners.
 Enrique Zschuschen, manager van Xebia’s Agile Coaching business unit zegt hierover: "Om grip te krijgen en flexibel in te spelen op de planning van de productinnovatie en ontwikkeling maken veel organisaties gebruik van een Portfolio Wall. De eerste twee maanden van planningshorizon staan op deze "Wall" min of meer vast. Voor de periode daarna probeert men de maximale flexibiliteit te faciliteren. Dit proces rondom het (her)prioriteren en het maken van de juiste waardevolle keuzes met alle stakeholders wordt de 'Portfolio Marketplace' genoemd."
 
Socialisering van de planning
Het onderzoek toont aan dat voornamelijk Product Owners en Product Management onmisbaar zijn bij de zogenaamde ‘socialisering’ van de planning, maar daarentegen niet (voldoende) hierbij betrokken worden. Het meest worden echter de daadwerkelijke klanten gemist bij de Portfolio Marketplace. Bij 44 procent van de organisaties worden klanten als onmisbaar ervaren, echter zijn de klanten niet betrokken. In de wereld van digitale transformatie, daar waar de klanten bedrijven kunnen maken en breken binnen een kort tijdbestek is dit een zeer kwalijke zaak. Continue en flexibele innovatie valt en staat bij de inbreng van klanten. De meeste organisaties hebben echter serieus moeite met het fenomeen ‘klant’. Men begrijpt uiteraard dat klanten cruciaal zijn voor succes, maar het betrekken van klanten bij (product) innovaties en/of feedback is meer uitzondering dan regel. Enrique Zschuschen geeft aan: "Opmerkelijk dat organisaties nog zo weinig doen en/of zo veel moeite hebben met het gebruiken van klanten feedback. De macht van de consument en de kracht van zowel inhoudelijke, positieve als negatieve is toch inmiddels een gegeven. Kijk bijvoorbeeld naar de hotelsector, daar werken toch alle booking-websites inmiddels met zichtbare feedback met betrekking tot het verblijf bij een bepaalde accommodatie."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Wo’er met vaste baan verdient 7,2 procent meer dan hbo’er
 Enorm tekort aan startende en junior IT’ers
 Echt goede marketing begint bij het kennen van uw klant
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Agile zorgt voor balans tussen Innovatie, Marktaandeel en Kosten
 Innovatie industrie nodig voor behoud professionals
 Hoe zorgt u voor een innovatieve bedrijfscultuur?
 Online samenwerken met klanten in de bruisende hypotheekmarkt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Toekomstige banen geen sciencefiction
Manager kan bijdragen aan gezondheid medewerkers
Het Rijk wederom verkozen als meest favoriete werkgever
Maak bedrijfsvoering effectiever met Cut the Bullsh*t denken
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
Dekkingsgraad pensioenfondsen stijgt verder
Bedrijven verwachten ingrijpende veranderingen om voorop te lopen in digitale economie
Aantal banen in de crypto-industrie verviervoudigd
meer top 10
vacatures
meer vacatures