zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Digitale communicatie: handig maar niet altijd slim

8 augustus 2016 -  Digitale communicatievormen, zoals sms, app en e-mail, hebben ons leven oneindig veel makkelijker gemaakt, zij het ook nogal hectisch. Maar ze hebben ook een cultuur gecreëerd waarin we telefoongesprekken zijn gaan vermijden. Dit schrijf Dale Carnegie Nederland.

Er zijn zelfs meer en meer bedrijven die niet eens meer een telefoonnummer vermelden op hun website. Hun klantenservice verloopt dan puur via online formulieren en chat. Dit is immers goedkoper, de resultaten zijn beter meetbaar en de kans is kleiner dat de klant doorverbonden wordt met de verkeerde persoon.
 
Geen optimale klantrelatie
Digitale communicatie is echter niet altijd de beste oplossing. Zo leidt het vaak niet tot een optimale klantrelatie. In sommige gevallen wil de klant namelijk gewoon direct met een persoon praten, bijvoorbeeld om een lagere prijs te bedingen of om direct antwoord te krijgen op een dringende vraag. Lukt dit niet, dan haakt hij razendsnel af. Om die reden is het dus absoluut raadzaam de telefoon toch in ere te herstellen. Helemaal als u complexe producten of diensten verkoopt waarover de meeste klanten vragen hebben wat betreft hun persoonlijke situatie (denk aan auto’s of financiële producten).

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zes manieren om diplomatiek en tactvol te communiceren
 Vijf tips om beter te communiceren
 'Bedrijven en instellingen worden steeds meer een mediaorganisatie'
 Vijf redenen waarom het aansturen van teams op afstand mislukt
 De zes meest gehoorde misvattingen over zelfsturing
 Start zelfsturing leidt tot stijging verzuim
 Ondersteun uw medewerkers bij zelfleiderschap
 Ook zelfsturende teams hebben hiërarchie nodig
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Galapagos verhoogt kapitaal door uitoefening van warrants
Olieprijs in het groen
Unilever op zoek naar opvolger Polman - media
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
De zwarte kant van Black Friday
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures