zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

MKB-medewerker wil zakelijk en privé gescheiden houden

27 juli 2016 - Werk en privé integreren steeds verder. Hoe zich dat vertaalt in persoonlijke telefonische bereikbaarheid van medewerkers in het mkb heeft Multiscope in opdracht van Voiceworks onderzocht. De meerderheid van de medewerkers in het mkb houdt zakelijke en privégesprekken het liefst altijd strikt gescheiden.

Dat de scheidslijn tussen werk en privé steeds meer vervaagt is niet nieuw, maar hoe houden medewerkers de controle over hun bereikbaarheid zodat deze integratie hen niet gaat opbreken? Voiceworks deed onderzoek naar de behoefte van zakelijke gebruikers anno 2016. Hieruit blijkt dat meer dan de helft van de ondervraagden (55 procent) altijd zakelijke gesprekken van privégesprekken wil scheiden. Anderzijds blijkt dat 30 procent van de mkb’ers op ieder moment van de dag wilt kunnen bepalen of hij zakelijk of privé bereikbaar is. 



Juiste combinatie werk en privé
Bij de kleinere bedrijven met een tot twintig medewerkers bestaat ook de behoefte privé en zakelijk juist te combineren (23 procent), waar dit percentage bij de middelgrote bedrijven van twintig tot 500 medewerkers slechts op vijftien procent ligt.  
Het zelf kunnen instellen van de beschikbaarheid wordt door veel respondenten als belangrijk gezien (46 procent), evenals het zelf kunnen bepalen wanneer oproepen binnen komen (40 procent).

Vormgeving leven
Koen van Geffen, CEO van Voiceworks: "Nieuwe technologieën stellen gebruikers in staat grote invloed uit te oefenen op de vormgeving van hun leven. Werk en privé integreren meer en meer tegen de achtergrond van een economie zonder grenzen en 24/7 dienstverlening. Dit alles heeft gevolgen voor de manier waarop bedrijven omgaan met efficiëntie en bereikbaarheid. Telefonie en het regisseren van persoonlijke bereikbaarheid speelt hierin een onmisbare rol."

Voorkeuren voor bereikbaarheidsfuncties
Uit het onderzoek van Voiceworks blijkt ook dat het mkb behoefte heeft aan verschillende functies op het gebied van optimale bereikbaarheid en gebruikerservaring. Uit een keuzelijst met verschillende functies gaf 31 procent van de respondenten aan dat zij behoefte hebben aan de doorschakeling van een vast nummer op een mobiele telefoon. Door middel van een doorschakeling, of zelfs een diepgaande vast-mobiel-integratie, is een gebruiker te allen tijde op zijn vaste nummer bereikbaar voor inkomende en uitgaande gesprekken. Daarnaast is er relatief veel behoefte aan ‘oproepen tijdens vergaderingen doorschakelen’ (27 procent). En met ieder 26 procent worden ‘een oproep na een tijdje ook op een ander toestel laten overgaan’ en ‘twee mobiele nummers, zowel zakelijk als privé, op één simkaart/toestel uit laten komen’ ook vaak genoemd door de respondenten.

Over het onderzoek
Multiscope ondervroeg 355 respondenten, gebruikers van communicatie/telefonie diensten in het mkb, naar hun voorkeuren bij persoonlijke bereikbaarheid. De respondenten konden bij verschillende meerkeuzevragen meerdere antwoorden tegelijk aanvinken.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Wifi onmisbaar op vakantie
 Nederland op vakantie: werk gaat mee
 Kwart Nederlanders vindt altijd bereikbaar zijn niet belangrijk
 Cloud maakt optimale bereikbaarheid mogelijk
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10