zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Millennials hebben behoefte aan ontwikkeling én bevestiging

28 juni 2016 - Werkgevers die millennials - werknemers die nu tussen de achttien en 35 jaar zijn -  willen aantrekken of behouden, moeten meer bieden dan een goed salaris. Deze jonge werknemers vinden het heel belangrijk dat ze zich blijven ontwikkelen. Hebben ze de indruk dat ze uitgeleerd zijn? Dan bent u ze als organisatie kwijt voordat u het doorhebt.

Dat blijkt uit onderzoek van Monsterboard waarmee de organisatie naar buiten komt, in het kader van de Young Talent Week die op 27 juni van start ging.


 
Positief over carrièremogelijkheden
Millennials kijken positief naar de toekomst. Meer dan 40 procent denkt een succesvolle carrière met voldoende ontwikkelingsmogelijkheden op te kunnen bouwen. Carrière maken ziet de jonge professional als: doen wat men leuk vindt en waar men goed in is. Ze voelen zich succesvol als ze tevreden collega’s, leidinggevenden en klanten hebben én tastbare en zichtbare resultaten leveren.

Ontwikkelingsmogelijkheden belangrijk in baan
Young professionals vinden het belangrijk zich te blijven ontwikkelen. 23 procent verwacht dit vooral voor elkaar te krijgen door vaak van baan te wisselen. Doorgroeien binnen het bedrijf is leuk als het kan, maar men zoekt gemakkelijk en zonder remmingen naar doorgroei bij een ander bedrijf, zelfs als ze daar wat minder zouden verdienen. Op dit moment staat 54 procent van de millennials open voor een nieuwe  baan; uit het onderzoek blijkt dat 21 procent momenteel actief solliciteert en dat 33 procent verwacht hier binnenkort mee te starten.  De jonge professional kiest bij voorkeur een baan bij een groot, bekend bedrijf. De perceptie leeft, dat ze daar het meeste kunnen leren. Naast ontwikkelingsmogelijkheden vinden millennials flexibele werktijden en een goede work-life balans belangrijk.
Gian Zandonà, managing director van Monsterboard: "De Nederlandse beroepsbevolking bestaat binnen korte tijd voor een groot deel uit millennials, deze generatie wordt dan ook steeds belangrijker op de arbeidsmarkt. Om dit talent aan te trekken doet u er goed aan om u te verdiepen in wat zij nodig hebben en belangrijk vinden. Bijvoorbeeld door aandacht te geven aan hun ontwikkelingsbehoeften en mentoren aan te stellen voor begeleiding tijdens hun carrière."

Niet zo zelfverzekerd als we denken
Er is een stigma dat millennials erg zelfverzekerd zijn en een houding hebben alsof ze alles al weten. Uit het onderzoek blijkt dat dit in de praktijk wel meevalt. Enerzijds zien we dat ze hoge verwachtingen hebben van hun werkgever, maar aan de andere kant is 70 procent van de millennials regelmatig onzeker over hun vaardigheden op de werkvloer. Bijvoorbeeld om een idee te lanceren of voor een groep te spreken. 74 procent geeft dan ook aan dat ze graag iemand zouden hebben die hen ondersteunt in hun carrière, zoals een mentor.

Young Talent Week
Om young professionals te ondersteunen in hun carrière, organiseert Monsterboard de Young Talent Week. Deze vindt plaats van 27 juni t/m 3 juli 2016. Gedurende de Young Talent Week wil Monsterboard werkgevers helpen bij de zoektocht naar jong talent én tegelijkertijd millennials begeleiden in het vinden van hun eerste baan. Monsterboard doet dit onder andere met livestreams op social media, jobshop-acties op Facebook en Twitter en door artikelen en video’s te delen op monsterboard.nl/youngtalent en werkenvandaag.nl.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Millennialbeleggers hebben onrealistische verwachtingen
 Millennials staan controledrift ouder management in de weg
 Vrouwelijke millennial doorbreekt als eerste glazen plafond
 Topwerkgever weet wat millennial beweegt
 
 
reacties
 
Patty de Jong, Xerox  |   | 
1-07-2016
 | 
07:38 uur
Leuk artikel! Ik geef graag nog een aantal aanvullende tips om de millenials aan je te binden: geef blijk van maatschappelijk verantwoord en milieubewust ondernemerschap. In tegenstelling tot andere generaties zijn de millenials opgegroeid in een omgeving waarbij duurzaamheid een veel grotere rol speelt. Zorg daarnaast voor een omgeving die in het teken staat van plezier op het werk. Betrek de young professionals bij projecten die aansluiten op hun onafhankelijke ondernemersgeest en moedig samenwerking aan. Vergeet dan ook niet om ze ook mee te nemen bij de besluitvorming. Tot slot, communiceer kort en bondig. Verras ze een door in plaats van ouderwets een e-mail te tikken een voicemessage te sturen via WhatsApp.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10