zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier principes voor een integere carričre

27 juni 2016 - De Deense filosoof Søren Kierkegaard schreef ‘het leven kan alleen achterwaarts begrepen worden, maar het moet vooruit geleefd worden’. Iets om over na te denken als manager. Het is immers zo makkelijk om opgeslokt te worden door de lange termijn, in te zetten op wat gaat komen en alles in het werk te stellen om uw eigen positie te versterken.

Zo makkelijk zelfs, dat we vaak vergeten te zien welke impact u heeft op de mensen met wie u samenwerkt en het bedrijf waarvoor u werkt. Dit schrijft James Kerr op Management-Issues.  Kerr: "Ik kan niet voor iedere manager spreken, maar als ik terugkijk op mijn professionele leven wil ik geen spijt hebben over de manier waarop ik de mensen behandelde met en voor wie ik werkte. Daarom heb ik vier principes bedacht om dit te voorkomen en zo integer mogelijk te werken."


 
Vier principes
Goed gedrag verloochent zich niet: hoe goed u ook bent in manipuleren en feiten verdraaien, uiteindelijk wordt uw ware karakter zichtbaar. Is dit eenmaal gebeurd, dan kunt u bijna onmogelijk uw reputatie herstellen.
 
Uw woorden tellen: woorden zijn belangrijke indicatoren van uw karakter. U kunt ze gebruiken om te inspireren en het goede voorbeeld te geven of om te misleiden en feiten om te buigen in uw voordeel. Zorg dat uw woorden precies zeggen wat u bedoelt. Als u de waarheid spreekt, hoeft u daar ook niet omheen te draaien.
 
Uw daden tellen: u kunt zeggen wat u wilt, maar uiteindelijk tellen uw daden. Heeft u iets verkeerd gedaan? Doe er dan alles aan om het recht te zetten. Iedereen maakt fouten, maar een integer persoon zal alles op alles zetten deze goed te maken.
 
Betrouwbaarheid is de basis: betrouwbaarheid is de fundering van integriteit. Doe wat u zegt, maak uw beloftes waar (hoe moeilijk ook).


Bron: Management Issues
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Aantal zoekopdrachten naar ‘groene’ banen neemt toe
 Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalend voor IT-investeringen
 Zes tips om de klant van de toekomst te binden
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bestuurders gaan subjectief om met integriteit
 Corruptie kost Nederland jaarlijks twaalf miljard euro
 Twintig tips voor kersverse managers
 CEO moet integer zijn
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
Zzp’er, denk na over de risico’s die u loopt (2) 
Twee derde Nederlanders vreest voor oudedagvoorziening (1) 
Nederlander worstelt met financiële administratie (1) 
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst (1) 
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie  (7) 
Zes tips voor een goede elevator pitch (1) 
'Smartphoneverbod is overcompensatie' (3) 
top10
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst
Zo verkleint u de afhankelijkheid van Office 365
Bedrijven worstelen met balans tussen digitale innovatie en security
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal
Nederlander worstelt met financiële administratie
27 procent huishoudens belegt, ondanks lage rente
Mobiliteit goed voor werkgever en werknemer
Bedrijfsleven onder druk door politieke risico’s en politiek geweld
Zes tips om de klant van de toekomst te binden
meer top 10
vacatures
meer vacatures