zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

82 kantoortips voor een positieve en productieve werksfeer

24 juni 2016 - Een goede kantoorinrichting, hoe ziet deze eruit? Steeds meer werkgevers én werknemers denken na over de inrichting van het kantoor om de werksfeer te verhogen. Hoe efficiënter het kantoor is ingericht, hoe positiever en productiever er gewerkt wordt is de gedachte.

Drukbedrijf.nl zet in samenwerking met Annemarie ten Brinke van Team Nijhuis 82 kantoorinrichting tips op een rij die allemaal, op welke manier dan ook, bijdragen aan een positieve en productieve werksfeer. Of u nu een bestaand pand heeft dat wel beter ingericht kan worden of gaat verhuizen naar een nieuwe locatie. Er zitten vast tips tussen die u goed kunt gebruiken.


 
  • Vergeet het kantoorpand niet
  • Het is het eerste dat u ziet. Niet alleen is het handig om uw bedrijfsnaam duidelijk op de gevel te plaatsen, het pand kan ook dienen als extra promotie. Denk aan op maat gemaakte canvasdoeken en banners. Door een vast frame op te hangen kunt u de inhoud eens in de zoveel tijd wisselen en houdt u het up-to-date. 
     
  • De weg naar de voordeur
  • Mocht u de mogelijkheid hebben om wat creatiefs te doen met het looppad naar uw voordeur doe dat dan vooral. Een recht pad zorgt ervoor dat u de voordeur sneller bereikt, maar een pad met bochten zorgt ervoor dat u eens een ander deel van uw hersenen gebruikt. Decoreer de route bijvoorbeeld met vlaggen of tuinborden met leuke weetjes over uw bedrijf en de trip naar het werk wordt (nog) leuker.
     
  • De receptie als visitekaartje
  • Zorg er voor dat uw receptie bij uw bedrijf past en kleed deze passend aan. Op beurzen presenteren bedrijven zich altijd op de mooiste manieren, hoe vaak valt het dan tegen als u tegen de receptie aanloopt. Met baliedisplays, kranten en brochures of een roll up banner trekt de receptie direct de aandacht.
     
  • Die kale muur verdient een foto
  • Heeft u bij binnenkomst een kale muur of een wachtruimte? Gebruik deze voor de eerste kennismaking met uw team door van elke werknemer een leuke foto op canvas op te hangen. U kan er ook voor kiezen om de geschiedenis van uw bedrijf in foto’s uit te beelden en bijvoorbeeld reclame campagnes van vroeger hiervoor te gebruiken.
     
  • Relatiegeschenken
  • Dé manier om ervoor te zorgen dat u ook buiten uw kantoor herinnerd wordt en om uw kantoorpand op te vrolijken zijn relatiegeschenken. Van pennen en notitieblokken tot petten,  T-shirts, mokken en stressballen passend bij uw bedrijf. U beslist zelf hoe gek u het maakt, de mogelijkheden zijn eindeloos.
     
  • Wachten in stijl
  • In een ideale wereld komen relaties en klanten precies op tijd. Helaas zijn ze of vaak te vroeg of juist te laat. U maakt vervolgens nog snel even dat ene ding af en uw afspraak moet even wachten. Mooie stoelen, een tafel (met daarop wat leesvoer al dan niet van het bedrijf zelf) en een lekkere kop koffie maakt het wachten een stuk prettiger.
     
  • Weet welke ruimtes u nodig heeft
  • Als u een pand inricht is het handig dat u inventariseert hoeveel ruimtes u nodig heeft én vooral ook waarvoor. Uiteraard neemt u het aantal werkplekken als uitgangspunt, maar vergeet niet dat u ook vergader-, ontvangst- en ontspanruimtes nodig heeft.
     
  • Laat activiteiten terugkomen
    Bezoekers weten waarschijnlijk al welke diensten u aanbiedt, maar verwachten dit ook te zien als ze uw kantoor binnen komen lopen. Zit u in de muziek business? Richt uw kantoorpand dan in met bijvoorbeeld gitaren, piano’s en muzieknoten. Zo spreekt uw pand nog meer voor het bedrijf zelf. 
     
  • Houd rekening met de toekomstplannen
    Maakt uw bedrijf een flinke groei door, dan is het handig als u vooraf een paar werkplekken overhoudt. Andersom geldt als uw bedrijf krimpt, lege bureaus niet voor de juiste motivatie bij werknemers zorgen. Probeer bureaus weg te halen en op te slaan en de (te) grote ruimte met wat extra planten of een spreektafel toch nog gezellig in te richten.
     
  • Houd u aan de kernwaarden
    Niet alleen uw receptie is het visitekaartje, dit geldt eigenlijk voor alles. Als één van uw kernwaarden duurzaam ondernemen is, dan is het raar als u veel plastic gebruikt. Gebruik bureaus en accessoires die bijvoorbeeld van duurzaam hout zijn gemaakt. Zo draagt de inrichting van uw kantoor bij aan versterking van uw bedrijf.
 
 Ga voor meer tips naar Brisk Magazine.


Bron: Brisk Magazine
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Minder fouten op opgeruimde werkvloer
 Werkomgeving bepalend voor productiviteit en tevredenheid
 De businesscase voor een werkplek op maat
 ‘Office Renaissance’ nodig voor meer engagement
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10