zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Merken die investeren in customer experience verwachten omzetgroei

9 juni 2016 - Investeren in customer experience strategie heeft significante impact op bedrijven, blijkt uit nieuw onderzoek gepubliceerd door Avanade en Sitecore. Het onderzoek - gehouden onder 880 besluitvormers in zes landen – wijst uit dat bedrijven voor elke geïnvesteerde dollar ter verbetering van customer experience, drie dollar terugverdienen.

Daarnaast verwachten ze een omzetgroei van elf procent in de komende twaalf maanden.
Het wereldwijde onderzoek richt zich op zowel de customer experience, adoptie, voordelen en uitdagingen, als op het belang van een langetermijnrelatie met klanten. 65 procent van de respondenten verwacht zelfs verdere kansen om rendabeler te zijn als ze zich focussen op verbetering van de totale waarde van de levensduur van klanten. Zoals verwacht geeft een overweldigende 96 procent van de respondenten aan dat ze een customer experience strategie hebben ontwikkeld of bezig zijn er een te ontwikkelen. Daarnaast geeft 92 procent van de bedrijven die in het ontwikkelproces zitten aan dat customer experience strategie een van hun drie prioriteiten is. 
 
Concurrentie en feedback
Concurrentie en feedback van klanten waren de hoofdredenen achter het voorop stellen van de customer experience strategie. Voor ruim twee derde van de respondenten was concurrentie de reden om prioriteit te geven aan customer experience, terwijl 52 procent aangaf dat feedback van klanten de drijfveer was.
 Uit het onderzoek blijkt dat er nog steeds verschillende obstakels zijn die bedrijven ervan weerhouden om een effectieve customer experience te leveren, zoals verouderde diensten en systemen, een gebrek aan interne vaardigheden en onkunde om eenzelfde ervaring te leveren op verschillende kanalen.
 
Klantaanraking
"Om echt succes te boeken moeten merken verder kijken dan enkel marketinginstrumenten en een verschuiving maken naar marketing waarin ze klanten, op elk punt waar de klant met het merk in aanraking komt, bedienen," zegt Scott Anderson, Chief Marketing Officer bij Sitecore. "Bedrijven moeten begrijpen dat customer experiences tegenwoordig zijn gevormd rondom de kennis wat elk individu probeert te bereiken op dat precieze moment en het creëren van de juiste merkervaring rondom die inzichten. Sterker nog, bijna de helft van de respondenten geeft aan in de afgelopen twaalf maanden  groeiende klantloyaliteit te zien door de customer experience strategie voorop te stellen."
 
Betere experience
"Ook in Nederland investeren steeds meer bedrijven in een betere customer experience. De digitale klant kan op vele manieren met bedrijven communiceren. De juiste customer experience strategie helpt bedrijven om in al die kanalen een consistente ervaring te leveren. In een toenemende concurrerende digitale wereld moeten merken kritisch naar hun bedrijfsmodel kijken en zich afvragen wat zij moeten doen om klanten voor zich te winnen en te behouden," voegt Eric Hol, General Manager Avanade Nederland toe.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Koopkracht blijft achter
 Millennials geven topmanagement nieuwe betekenis
 Haastige spoed is goed - omslag naar nieuwe economie in 2025
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Customer experience geen marketingtrucje
 Customer Experience Management: van inzicht naar actie
 Vijf tips om het maximale uit online touchpoints in customer experience strategie te halen
 Data Driven Marketing essentieel voor zakelijk succes
 
 
reacties
 
Marcel  |   | 
9-06-2016
 | 
09:41 uur
Interessant. Vraag me wel af hoe dit werkt voor bedrijven die té groot zijn om elke klant volledig persoonlijk te analyseren, en die té klein zijn om met grote datasets klanten te groeperen. Vooral voor webshops met een medium klantenbestand is dit lastig:
Inability to analyze customer data (disparate
data sets, data skills, systems and tools

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Vakantieganger hamstert voor autoreis  (1) 
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiënten
Vier dingen die managers moeten kunnen
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Business interruption en cyber-incidenten grootste risico’s voor bedrijven
meer top 10
vacatures
meer vacatures