zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Medewerker niet echt enthousiast over Facilitair Bedrijf

6 juni 2016 -  Uit het achtste onderzoek naar Facility beleving in Nederland, uitgevoerd door Integron middels een steekproef onder 4.400 werknemers, blijkt maar acht procent echt enthousiast te zijn over het Facilitair Bedrijf (FB). Tevens komt naar voren dat slechts een op de tien eindgebruikers uitermate lekker kan werken dankzij het FB.

Hier spreek Integron van Facility excellence. Van deze groep geeft 43 procent aan echt enthousiast te zijn en is ook veel positiever over de dienstverlening. Daar waar de gemiddelde waardering op een 7,2 ligt, beoordeelt deze tien procent van Nederland het FB met een 8,3.



Optimale ondersteuning
De kerntaak van het Facilitair Bedrijf  is optimale ondersteuning bieden aan de primaire processen van organisaties. Uit het onderzoek blijkt dat dit nog niet goed lukt. Facilitair professionals zien nog steeds een grote uitdaging in het ontzorgen van werknemers, een prettig verblijf van gasten en het creëren en behouden van een fijn werkklimaat.
De helft van de ondervraagden geeft aan dat gasten een prettig verblijf hebben (2015: 56 procent) en 47 procent vindt dat de facilitaire dienst zorgt voor een fijn werkklimaat (2015: 58 procent).

Zichtbaarheid en bekendheid
De zichtbaarheid en bekendheid van het FB  is licht gedaald, zo vindt 50 procent (2015: 52 procent) van de eindgebruikers dat het Facilitair Bedrijf duidelijk zichtbaar is en is 60 procent (2015: 61 procent) bekend met de producten die de dienst biedt.
Wanneer de facilitair professional  wordt gevraagd een inschatting te maken, dan overschat zij de waardering over haar eigen diensten nogal; deze worden namelijk lager beoordeeld dan verwacht. Weten hoe de eindgebruiker denkt over de facilitaire dienstverlening is de eerste stap naar verbetering.
Zichtbaarheid en bekendheid van het Facilitair Bedrijf hebben net als voorgaande jaren een grote invloed op de waardering van de eindgebruiker. Facilitair Nederland staat voor een uitdaging, waar vooral de focus op  het verbeteren van de dienstverlening ligt om naar die 8+ situatie te komen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Werknemers productiever bij betere facilitaire dienstverlening
 Nominaties Beleving Awards 2014 bekend
 'Kantoorlawaai moet prijskaartje krijgen'
 Nederlander vindt werkplek vies
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10