zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Europeanen spenderen in 2016 online 67 miljard aan reizen

30 mei 2016 - Online uitgaven voor het boeken van vluchten en hotels in Europa in de zomer zal naar verwachting dit jaar met 6,8 procent groeien naar een totaal van bijna 67 miljard euro. Dit blijkt uit de resultaten van Adobe Digital Index 2016 Europe Travel Report die Adobe heeft aangekondigd.

Het onderzoek onthult de beste tijd voor Europeanen om hotels en vluchten te boeken en toont de populairste en duurste vakantiebestemmingen. ADI analyseerde bezoeken aan Europese vakantiewebsites en sociale interacties.

Bij het boeken van vakanties is er een optimaal moment
Voor Europese reizigers is het beter om vluchten vroeg te boeken, zeker bij reizen binnen Europa. Het optimale moment om een Europese vlucht te boeken is 48 dagen voor vertrek. Voor vluchten naar vakantiebestemmingen buiten Europa is dit 42 tot 52 dagen van tevoren. De grootste korting op het boeken van hotels is te verkrijgen 38 dagen voor het inchecken. Prijzen stijgen aanzienlijk als er zeven dagen voor vertrek een vlucht wordt geboekt. Dit geldt voor vluchten binnen en buiten Europa en de prijs stijgt dan met gemiddeld 27 procent.

Duitsers krijgen beste koopjes
Duitse reizigers kunnen de beste koopjes krijgen, met een gemiddelde vluchtprijs van 71,79 euro naar de goedkoopste bestemmingen (Estland, Letland, Litouwen, Finland en Ierland). Engelse reizigers hebben gemiddeld de duurste prijs voor vluchten naar de goedkoopste bestemmingen: 85,97 gemiddeld voor een vlucht naar Slowakije, Estland, Ierland, Polen of Letland vanaf een Engelse luchthaven.

Bestemming belangrijker dan prijs
De bestemming blijkt echter belangrijker dan de prijs bij het boeken van reizen; Europeanen boeken 8,3 keer sneller een reis naar een populaire bestemming dan een goedkoper alternatief. Engeland, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië blijken binnen Europa de populairste bestemmingen voor een zomervakantie, met Londen, München, Parijs en Copenhagen als populairste steden.

Last-minutes
Voor reizigers die gebruikmaken van last-minutes hebben vluchten naar Italië en Spanje een week voor vertrek de minste prijsstijging (negentien procent en 23 procent). Aan de andere kant kennen Duitsland (55 procent) en Scandinavië (49 procent) de hoogste prijsstijgingen bij last-minute vluchten.

Topattracties zijn het perfecte decor voor selfies 
Buckingham Palace is met meer dan 54.000 social mentions de populairste attractie onder Europese reizigers. De trekpleister van Londen wordt gevolgd door de Taj Mahal (25.975) en het Vrijheidsbeeld (19.585). Dit zijn tevens de duurste attracties voor Europeanen om naar toe te reizen; een bezoek kost respectievelijk 1.029 en 1.227 euro. Andere populaire bestemmingen op social zijn het Louvre (18.650), de Eifeltoren (15.310) en de Acropolis (11.800).
Omdat de selfie-cultuur zich blijft ontwikkelen, zullen deze topattracties nog meer toeristen naar de grootste steden ter wereld trekken waarbij de toeristen vervolgens hun speciale herinneringen delen via hun favoriete social kanalen.

Mobile wordt meer gebruikt, maar desktop domineert
Adobe’s Digital Index EMEA 2015 Best of the Best-onderzoek analyseerde tevens het device-gebruik voor het plannen van reizen. Mobiele devices werden in 27 procent van de tijd gebruikt bij het boeken van vakanties, een groei van 75 procent ten opzichte van vorig jaar. Tablets blijven populairder bij mobiel boeken van vakanties (28 procent), wat zeer interessant is in vergelijking met het aantal verkochte smartphones ten opzichte van tablets. De desktop blijft echter de voorkeur houden; 74 procent van de Europeanen boekt nog altijd hun vakantie via dit device.
Hoewel het gebruik van mobiel groeit, is er voor merken nog werk aan de winkel om ervoor te zorgen dat grote aankopen net zo veilig en gebruiksvriendelijk voelen op mobiel als op desktop. 65 procent van de Europese consumenten geeft namelijk aan nog van device te wisselen als ze een reis plannen.
"Met de verwachting dat de online uitgave voor reizen op 67 miljard zal uitkomen, zijn er grote mogelijkheden voor reismaatschappijen om ervoor te zorgen dat ze een consistente en relevante ervaring op alle devices bieden, met de juiste deal op het juiste moment," zegt Tamara Gaffney, Principal Analyst van Adobe Digital Index. "Het is belangrijk om de aankoopkeuze van elke klant te begrijpen en om een algehele reiservaring te creëren van het moment dat de consument de reis boekt, tot het moment dat hij terugkeert. Zo naadloos en stressvrij mogelijk."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Consument stapt over bij slechte digitale dienstverlening
 Hoe leidt u een bedrijfsovername in goede banen?
 Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Inkopers en boekers hekelen woud aan toeslagen
 Chinese draak wordt groter met sterke groei in internationale reizen
 Goedkoopste 5-sterrenovernachting in Antalya
 Extra koffer en hotel-wifi populairste aanvullende services
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.44  4.8 %
Value8 5.27  4.6 %
Binck 4.25  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.56  -8.8 %
Beter bed 14.36  -3.6 %
HP Inc presteert beter dan verwacht
Hewlett Packard Enterprise boekt hogere resultaten
AkzoNobel en Axalta eindigen fusiegesprekken
meer beurs
top10
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Ronald Doesburg wint Young Captain Award 2017
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
meer top 10
vacatures
meer vacatures