zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vrouw doet vier keer zoveel moeite voor Valentijn als man

8 februari 2016 - Uit onderzoek van SurpriseFactory.eu blijkt dat er ruim vier keer zoveel gezocht wordt op ‘Valentijnscadeau voor hem’ dan op ‘Valentijnscadeau voor haar’. Dat toont aan dat vrouwen meer moeite doen om het ideale cadeau te vinden om de man mee te verrassen op Valentijnsdag. Andersom zijn mannen niet zo happig.

Geven de mannen dan geen Valentijnscadeau aan hun vrouw of vriendin?


Jazeker, de man geeft wel een Valentijnscadeau. De verklaring voor deze uiteenlopende cijfers ligt in het aankoopproces. Dit verloopt anders voor de man dan voor de vrouw.

Zoeken
Mannen gaan recht op hun doel af: Zoeken – Kijken – Kopen! Wat doet een vrouw? Zoeken…. Zoeken …. Nog even verder kijken…. Nog eens zoeken…. Heb ik echt het allerbeste?.... Voor de allerbeste prijs? ….. Toch nog even verder zoeken?. …. Nog even een nachtje over slapen….
Maar hoe zit het met het koopgedrag, de romantiek en de zuinigheid? Daar zien we weer een hele andere verhouding in de cijfers…..

Man is zuiniger
De mannelijke koper blijft, vergeleken met de vrouwelijke koper, onveranderd zuiniger.  Het aankoopgedrag op SurpriseFactory toont aan, dat een man maar liefst 35 procent minder aan een Valentijnscadeau besteedt dan een vrouw.  Daarnaast koopt de man op het laatste moment een cadeau, waar de vrouw minstens een week van tevoren het cadeau in huis heeft.

Vrouw is origineler
Een man geeft ook een ander soort cadeau. Meestal kiest hij voor de meer traditionele liefdescadeaus; rozen, chocolade, en als hij gek doet misschien zelfs lingerie. De vrouw daarentegen wil graag verrassen en struint dus dagenlang het internet af om op Valentijnsdag met het meest originele cadeau aan te komen. In de weken voor Valentijn stijgen de verkopen van de avontuurlijke cadeaus en de romantische uitstapjes. De klanten – in dit geval de gever van het cadeau – zijn voor 80 procent vrouwelijk. En de ontvanger… inderdaad: De man.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Een perfecte match: de liefde en de auto
 Hoger opgeleiden vieren geen Valentijnsdag
 Man neemt initiatief op het gebied van de liefde
 Valentijnslessen voor managers
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10