zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander staat neutraal/positief tegenover medewerkers klantcontactcenters

3 februari 2016 - Waar de telemarketingbranche kampt met een hardnekkig imagoprobleem, staan de meeste Nederlanders neutraal of zelfs positief tegenover medewerkers van klantcontactcenters.

Dit blijkt uit recent gepubliceerd onderzoek van Ipsos in opdracht van de Klantenservice Federatie (KSF). Blijkbaar is het onderscheid tussen enerzijds agressieve verkopers en anderzijds klantgerichte serviceverleners voor de meeste mensen duidelijk. Drie van de vier Nederlanders geven aan neutraal of positief tegenover de medewerkers van klantcontactcenters te staan. Slechts een op de vier mensen geeft aan ook over deze beroepsgroep kritisch te spreken.
De KSF is blij dat klantenservicemedewerkers op een verjaardag weer met trots over hun beroep kunnen vertellen. "Het is goed om te zien dat het imago van medewerkers klantcontact redelijk positief is. Zij doen hun best om klanten goede service te verlenen," aldus Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.

Verantwoording
Om het imago van medewerkers van klantcontactcenters te meten, vroeg Ipsos in week 51 Nederlanders van achttien jaar en ouder naar hun mening over deze beroepsgroep. Dit veldwerk vond plaats tussen dinsdagmiddag 22 december en donderdagmiddag 24 december 2015. Ipsos voerde het onderzoek online uit onder een representatieve steekproef van circa 1.000 Nederlanders.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven missen kritische inzichten in verdere personalisering klantcontact
 Minder tijd voor klantcontact door verouderde systemen
 Moderne tijden, modern klantcontact
 Voldoet uw organisatie aan de voorwaarden voor klantcontact?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Weekwinst voor Amsterdamse beurs
Uitgelicht: krabbel voor Value8
Uitgelicht: strategie Arcadis goed ontvangen
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
De zwarte kant van Black Friday
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures