zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander staat neutraal/positief tegenover medewerkers klantcontactcenters

3 februari 2016 - Waar de telemarketingbranche kampt met een hardnekkig imagoprobleem, staan de meeste Nederlanders neutraal of zelfs positief tegenover medewerkers van klantcontactcenters.

Dit blijkt uit recent gepubliceerd onderzoek van Ipsos in opdracht van de Klantenservice Federatie (KSF). Blijkbaar is het onderscheid tussen enerzijds agressieve verkopers en anderzijds klantgerichte serviceverleners voor de meeste mensen duidelijk. Drie van de vier Nederlanders geven aan neutraal of positief tegenover de medewerkers van klantcontactcenters te staan. Slechts een op de vier mensen geeft aan ook over deze beroepsgroep kritisch te spreken.
De KSF is blij dat klantenservicemedewerkers op een verjaardag weer met trots over hun beroep kunnen vertellen. "Het is goed om te zien dat het imago van medewerkers klantcontact redelijk positief is. Zij doen hun best om klanten goede service te verlenen," aldus Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.

Verantwoording
Om het imago van medewerkers van klantcontactcenters te meten, vroeg Ipsos in week 51 Nederlanders van achttien jaar en ouder naar hun mening over deze beroepsgroep. Dit veldwerk vond plaats tussen dinsdagmiddag 22 december en donderdagmiddag 24 december 2015. Ipsos voerde het onderzoek online uit onder een representatieve steekproef van circa 1.000 Nederlanders.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Wo’er met vaste baan verdient 7,2 procent meer dan hbo’er
 Enorm tekort aan startende en junior IT’ers
 Echt goede marketing begint bij het kennen van uw klant
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven missen kritische inzichten in verdere personalisering klantcontact
 Minder tijd voor klantcontact door verouderde systemen
 Moderne tijden, modern klantcontact
 Voldoet uw organisatie aan de voorwaarden voor klantcontact?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Toekomstige banen geen sciencefiction
Manager kan bijdragen aan gezondheid medewerkers
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
Het Rijk wederom verkozen als meest favoriete werkgever
Dekkingsgraad pensioenfondsen stijgt verder
Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
Vijf uitgangspunten voor onvergetelijke complimenten
Bedrijven verwachten ingrijpende veranderingen om voorop te lopen in digitale economie
Maak bedrijfsvoering effectiever met Cut the Bullsh*t denken
meer top 10
vacatures
meer vacatures