zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlander staat neutraal/positief tegenover medewerkers klantcontactcenters

3 februari 2016 - Waar de telemarketingbranche kampt met een hardnekkig imagoprobleem, staan de meeste Nederlanders neutraal of zelfs positief tegenover medewerkers van klantcontactcenters.

Dit blijkt uit recent gepubliceerd onderzoek van Ipsos in opdracht van de Klantenservice Federatie (KSF). Blijkbaar is het onderscheid tussen enerzijds agressieve verkopers en anderzijds klantgerichte serviceverleners voor de meeste mensen duidelijk. Drie van de vier Nederlanders geven aan neutraal of positief tegenover de medewerkers van klantcontactcenters te staan. Slechts een op de vier mensen geeft aan ook over deze beroepsgroep kritisch te spreken.


De KSF is blij dat klantenservicemedewerkers op een verjaardag weer met trots over hun beroep kunnen vertellen. "Het is goed om te zien dat het imago van medewerkers klantcontact redelijk positief is. Zij doen hun best om klanten goede service te verlenen," aldus Geeske te Gussinklo, directeur van de KSF.

Verantwoording
Om het imago van medewerkers van klantcontactcenters te meten, vroeg Ipsos in week 51 Nederlanders van achttien jaar en ouder naar hun mening over deze beroepsgroep. Dit veldwerk vond plaats tussen dinsdagmiddag 22 december en donderdagmiddag 24 december 2015. Ipsos voerde het onderzoek online uit onder een representatieve steekproef van circa 1.000 Nederlanders.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijven missen kritische inzichten in verdere personalisering klantcontact
 Minder tijd voor klantcontact door verouderde systemen
 Moderne tijden, modern klantcontact
 Voldoet uw organisatie aan de voorwaarden voor klantcontact?
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10