zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vier op de tien huishoudens kijken uitgesteld tv

22 januari 2016 - Uitgesteld tv kijken is populair in Nederland. Een groot deel van de huishoudens kijkt tv-programma’s (terug) via on demand platforms. NPO.nl (voorheen Uitzending Gemist) is het meest populair, gevolgd door RTL XL, Kijk.nl en NLziet.

Dit blijkt uit cijfers van de Smart Electronics Monitor; een marktonderzoek van Multiscope onder 6.500 Nederlanders.



NPO.nl is onbetwiste marktleider
Bijna vier op de tien Nederlandse huishoudens (39 procent) kijken uitgesteld tv via on demand platforms van de publieke omroep en commerciële zenders. NPO.nl heeft de meeste kijkers (36 procent). Daarna volgen RTL XL (zestien procent), Kijk.nl (vijf procent) en NLziet (een procent). Meer dan de helft van de gebruikers van deze platforms kijkt ongeveer drie uur per week uitgesteld tv. De andere helft van de gebruikers kijkt minder dan één keer per week.

RTL XL kijkers: jonge vrouwen
De verhouding tussen mannen en vrouwen is bij de NPO.nl-gebruikers min of meer in evenwicht. RTL XL en Kijk.nl hebben meer vrouwelijke kijkers; bijna zes op de tien. Daarnaast trekt vooral RTL XL veel jonge kijkers. Ongeveer de helft (46 procent) is tussen de achttien en 35 jaar. Van de NPO.nl-kijkers is slechts 33 procent tussen de achttien en 35 jaar.

Niet alleen via tv-scherm
NPO.nl wordt ruim 40 procent van de tijd via het tv-scherm bekeken. RTL XL en Kijk.nl bekijkt men minder via het tv-scherm (30 procent van de tijd) en vaker via schermen van andere devices. Vooral de tablet en smartphone zijn populaire schermen bij kijkers van RTL XL en Kijk.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Over-the-top tv ten koste van lineair tv-kijken
 Sterke relatie tussen Twitter en TV
 Advertentiebudgetten definitief van tv naar internet
 Tablets verdringen tv
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10