zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Grote verschillen beleving e-mailnieuwsbrieven tussen computer en smartphone

17 december 2015 - Consumenten beleven e-mailnieuwsbrieven op een computer en heel anders dan op een smartphone. Dit is de belangrijkste conclusie uit een usability en eye-trackingonderzoek van DDMA naar e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties.

Voor een maximaal effect is het daarom aan te raden design en content niet op één op één over te nemen. De focus van het onderzoek lag op de verschillen en overeenkomsten in de gebruikerservaring van e-mailnieuwsbrieven op computer en smartphone. Door middel van kwalitatief onderzoek zijn twaalf e-mailnieuwsbrieven van verschillende organisaties op beide devices onder de loep genomen. Eye-trackingonderzoek is ingezet voor een beter begrip van hoe consumenten een e-mailnieuwsbrief scannen en bekijken. Het onderzoek is uitgevoerd door MediaTest en de DDMA Commissie Email Research.

De drie belangrijkste conclusies
1.            Het moment van het lezen van een e-mailnieuwsbrief op de smartphone en computer verschilt. Dit zorgt voor een andere beleving en daardoor worden e-mailnieuwsbrieven op de computer en de smartphone anders gebruikt en gewaardeerd.
2.            Een responsive design leidt niet meteen tot een goede mobiele e-mailnieuwsbrief.
3.            De hoeveelheid en het type content zijn van grote invloed op het doorklikgedrag.

Aanbevelingen
Het onderzoek levert concrete aanbevelingen op om e-mailnieuwsbrieven op smartphone en desktop te optimaliseren. Zo is het slimmer om een adaptive design te gebruiken in plaats van responsive design. Wit is bovendien de ideale achtergrondkleur en het is aan te raden de CTA’s (call-to-actions) per device aan te passen. Alle conclusies en aanbevelingen worden uitgebreid besproken en geïllustreerd met heatmaps in het volledige onderzoeksverslag.

Kennisniveau e-mailmarketing in Nederland verhogen
DDMA Commissie E-mail, onderdeel van de DDMA Council E-mail, wil het kennisniveau over e-mailmarketing in Nederland verhogen en de kracht van e-mailmarketing onder de aandacht brengen. Daarom biedt de commissie organisaties die actief zijn met e-mailmarketing concrete handvatten bij het optimaliseren van de inzet van e-mailnieuwsbrieven.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
 Dekkingsgraad pensioenfondsen stijgt verder
 Toekomstige banen geen sciencefiction
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Zo e-mailt en appt Nederland
 Consument leest e-mail steeds vaker op mobiel
 Marketeers zetten wereldwijd in op social
 Focus in 2014 ligt op e-mailmarketing
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
meer top 10
vacatures
meer vacatures