zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Hero of Zero? Customer Engagement test helpt organisaties klantbeleving verbeteren

29 oktober 2015 - De klantrelatie is door de jaren heen fundamenteel veranderd als gevolg van de toenemende digitalisering.

Doordat het klantcontact steeds vaker digitaal van aard is, wordt het persoonlijke klantcontact – dat zorgt voor de emotionele component in de relatie – steeds waardevoller. Organisaties zullen dus goed moeten nadenken hoe zij het menselijke en digitale aspect strategisch inzetten om de klant optimaal te bedienen. Om inzicht te krijgen in de score op beide gebieden lanceert CRM Partners  de Customer Engagement - Hero or Zero test. Na het invullen van twintig vragen krijgen organisaties inzicht in hoe zij scoren op het gebied van Customer Engagement. Bovendien krijgen deelnemers op basis van de uitkomst praktische tips om de klantbeleving te verbeteren. Organisaties die op beide vlakken goed scoren mogen zichzelf een Customer Engagement Hero noemen.
 
Digitaal & menselijk
Customer Engagement is een filosofie van de klantrelatie die uitgaat van een extreme vorm van klantgerichtheid en service, waarbij een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie wordt nagestreefd. De techniek kan organisaties helpen om de klantrelatie persoonlijker en relevanter te maken. Maar om het hart van de klant écht te veroveren en te zorgen voor die glimlach, is emotie nodig. Empathie, passie en creativiteit zijn typische menselijke eigenschappen die technologie niet in kan vullen, maar die wel het onderscheid uitmaken. In de Customer Engagement - Hero or Zero test worden deelnemers dan ook ondervraagd naar de belangrijkste randvoorwaarden op zowel het digitale als het menselijke vlak.
Emiel Putman, Managing Partner bij CRM Partners: "Of u nu in de consumentensector of in de business-to-business werkzaam bent, we zullen allemaal op een andere manier zaken gaan doen om de ontelbare mogelijkheden van de digitale transformatie te benutten. Toch is het van groot belang om het menselijke aspect altijd in acht te nemen en de persoonlijke interactie met de klant te behouden. Maar hoe wordt u een held in Customer Engagement? En hoe bewaakrt u de perfecte balans tussen mens en technologie? Om organisaties hierbij te ondersteunen hebben we deze test ontwikkeld; niet alleen om bewustzijn te creëren, maar ook om ze op weg te helpen met praktische tips en trucs."
 
De Customer Engagement - Hero or Zero test vindt u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
 Dekkingsgraad pensioenfondsen stijgt verder
 Toekomstige banen geen sciencefiction
 

Gerelateerde nieuwsitems

  ‘Rules of Customer Engagement’
 Waarom Customer Engagement geen technisch feestje is
 Strategie voor Customer Engagement te vaak geďsoleerd bij management
 Customer Engagement rekent af met de traditionele doelgroep
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
meer top 10
vacatures
meer vacatures