zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Transparantie key voor goede dienstverlening

16 oktober 2015 - Diverse ontwikkelingen zoals social media, online marktplaatsen, inhuursites en andere online platforms waar vraag en aanbod elkaar direct ontmoeten, zorgen ervoor dat steeds meer mensen gespecialiseerde bemiddelingsbureaus als overbodig zien.

Waar een deel van de werkgevers er van overtuigd is dat deze partijen niet zo veel toevoegen, weet het overgrote deel eigenlijk niet precies wat ze doen. En waarom zou u  eigenlijk voor een dergelijke partner kiezen? Even scrollen door enkele profielen op LinkedIn en u hebt de perfect kandidaat gevonden. Toch? Bij de toegevoegde waarde van bureaus worden nog veel vraagtekens gezet. Niels Huismans, Business Developer bij FastFlex weerlegt dit door de mogelijkheden die organisaties hebben op het gebied van sourcing te bespreken en geeft een kijkje achter de schermen.
 
Vraag en aanbod
"Vaak wordt ons werk gezien als het simpelweg bij elkaar brengen van vraag en aanbod. In de basis gaat het hier ook over, maar het vakgebied is gecompliceerder dan op het eerste gezicht lijkt," aldus Huismans. De gang van zaken bij sourcing partijen is in verschillende processen opgedeeld en afhankelijk van de klantvraag. Een belangrijk aspect is het matching gedeelte, waar de sourcing partner voor de klant op zoek gaat naar de meest geschikte kandidaten. 
 
Transparantie
Bemiddelingsbureaus en sourcing partners worden vaak beschuldigd van vage verdienmodellen en marges zouden absurd hoog zijn. "De marges zijn vaak lager dan menig bedrijf denkt, vaak een fractie van het uurtarief. Door een goede operational excellence kunnen deze marges zo laag gehouden worden. Daarnaast blijven deze laag door te investeren in goede systemen, automatisering en hechte (online) communities." Hoe het komt dat veel organisaties niet goed weten wat er achter de schermen speelt, ligt volgens Huismans voornamelijk aan een gebrek aan transparantie. "Zowel de klant als de professional moeten volledig op de hoogte zijn. Te denken valt aan de hoogte van het tarief én de marge. Dit is met name belangrijk bij het opstellen van contracten en om compliant te zijn moet uw tarifering ook transparant zijn. Er gebeurt ontzettend veel achter de schermen waar klanten niets van meekrijgen. Het geheel verweken van de contracten, het beheren van dossiers, contact tussen de professional en organisatie, urenverwerking, betalingen; noem maar op. Transparantie is wat mij betreft key voor een goede dienstverlening."
 
Waarom een partner inschakelen?
Maar waarom zou u de hulp van een sourcing partner nodig hebben, dit kunnen organisaties toch ook intern verzorgen? "Een sourcing partner vergroot het speelveld, zonder dat bedrijven zelf veel aan het werven en binden van professionals hoeven te doen. Daarnaast bieden zij inzicht en handvatten zodat er grip ontstaat voor de organisatie en zijn zij in staat om op actieve wijze de huidige kosten te reduceren. Het beschikken over toegang tot pools van talentvolle zzp’ers is daarbij ook erg waardevol." Uiteindelijk is transparantie volgens hem een belangrijk goed. Als bedrijf heeft u recht op duidelijke rapportages, heldere tarieven en inzicht in de marges. Huismans besluit: "Flexibele arbeid neemt een vlucht. Het aantal zzp’ers neemt in aantal sterk toe en de werknemer van de toekomst is dan ook erg flexibel. Organisaties kunnen bijna onmogelijk alle zelfstandigen in kaart brengen en met hun contact blijven onderhouden. Met sourcing partners behouden bedrijven toegang tot de steeds waardevoller wordende zzp’ers."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Driekwart merken is dupe van inbreuk
 Aantal ict-vacatures sterk gestegen
  De derde digitaliseringsfase: vernieuwingen die ons te wachten staan
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoogopgeleiden positiever over toekomst en arbeidsmarkt
 Hoe en waar zoeken Nederlanders naar een baan?
 NBBU: Overgangsregeling transitievergoeding biedt meer rechtszekerheid
 Grote verschillen bemiddelbaarheid en baanzoekduur tussen sectoren
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Vakantieganger hamstert voor autoreis  (1) 
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiënten
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Business interruption en cyber-incidenten grootste risico’s voor bedrijven
Millennials geven topmanagement nieuwe betekenis
Beveiligingsprofessionals verliezen 40 uur per maand door inefficiënte systemen
5G-wensenlijst consument schetst actieplan voor operators
meer top 10
vacatures
meer vacatures