zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Italianen halen neus op voor korting op mode

24 augustus 2015 - Naast de Ieren zijn het vooral de Nederlanders die online geïnteresseerd zijn in mode aanbiedingen. Dit blijkt uit het Europees Coupon Onderzoek van vouchercloud.nl in Nederland, Italië, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Ierland.

De website analyseerde het aantal ingeleverde coupons in het afgelopen jaar.  In Italië en Duitsland zijn er evenveel mannen als vrouwen die kortingscodes gebruiken. Nederlandse mannen gebruiken minder actiecodes. 36.8 procent van de bezoekers is man, tegenover 63,2 procent vrouw. De gemiddelde leeftijd van coupon gebruikers is aan de jonge kant. Meer dan twee derde van de West-Europese gebruikers zijn achttien tot en met 44 jaar.


 
Italianen laten mode korting liggen
Opvallend is dat dameskleding bij Italianen niet in de top vijf van meest gebruikte kortingscodes staat. Slechts 7,28 procent van alle gebruikte kortingscodes valt in Italië binnen de categorie damesmode. In Ierland is het aantal gebruikte codes voor dameskleding het hoogst met 18,98 procent. Herenkleding staat op een goede tweede plek met 16,41 procent . Hetzelfde geldt voor de Nederlanders, uit de zeventien mogelijke kortingscategorieën zijn het ook dameskleding (16,61 procent) en herenkleding (13,16 procent) die de lijst aanvoeren.
 
Engelsen eten voordelig
Groot-Brittannië heeft het hoogste percentage senior gebruikers, 8,28 procent is 65-plusser. De rubriek eten & drinken (15,81 procent) staat bij hen op nummer één. Hoe culinair we ook denken dat de Fransen en Italianen zijn, deze rubriek staat niet in hun top vijf. Zouden zij liever zelf koken? De Duitsers gebruiken wel graag kortingscodes voor eten en drinken, deze categorie staat op een vijfde plek in hun ranglijst (8,13 procent).
 
Fransen zijn reislustig
Fransen reizen vaak met korting. De rubriek reizen & accommodatie voert de ranglijst aan met 17,69 procent. De Italianen rijden niet alleen op hun Vespa, maar verkennen ook de wereld en gebruiken deze kortingscodes (10,65 procent). Deze categorie staat op een tweede plek in hun lijst. De Duitsers, Ieren, en Engelsen hebben de reisrubriek op een vierde plaats staan. Opvallend is dat in Nederland de rubriek reizen & accommodatie niet in de top vijf van meest ingeleverde coupons staat.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gratis cadeaus energieleveranciers zijn dure sigaar uit eigen doos
 Nederlander valt ook online voor korting
 Nederlanders verzilveren spaarpunten nauwelijks
 Kortingswebsites positief effect op aankoopproces
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10