zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Een swipe zegt meer dan een click

12 juni 2015 - Uit onderzoek van Widespace blijkt dat een mobiele advertentie met een swipe-formaat door 28 procent meer smartphone-gebruikers onthouden wordt dan een mobiele advertentie met een statisch takeover-formaat.

Widespace verzamelde deze inzichten via zijn Brand Impact Surveys; mobiele enquêtes onder 100 miljoen unieke smartphone-gebruikers per maand. De relevantie van swipe-advertenties ligt tot wel 100 procent hoger dan de relevantie van statische advertenties, omdat de adverteerder hierbij lang niet zoveel gegevens over gebruikersvoorkeuren kan aflezen als bij swipe-advertenties. Bovendien zoeken gebruikers bijna 4,5 keer vaker naar meer informatie door te swipen binnen een banner dan door verder te klikken naar een andere website.

Interactie leidt tot betrokkenheid
Uit de gegevens blijkt dat advertentieformaten op basis van interactie voor veel meer betrokkenheid zorgen. Adverteerders kunnen hiermee een tot drie keer zo hoge relevantie behalen bij de mobiele gebruiker. Bij swipe-advertenties vegen gebruikers over het scherm om zelf te bepalen wat zij willen zien. De interactie met de advertentie is hierdoor vele malen beter dan bij statische takeover-formaten.
"Digitale advertentiecampagnes worden vaak door middel van het aantal clicks op waarde geschat. Maar het is juist de interactie met de consument die het verschil maakt voor het uiteindelijke resultaat," zegt Adrian McDonald, Chief Product Officer bij Widespace. "Swipe is een goed voorbeeld van een high performance advertentieformaat en speelt een belangrijke rol in het verhogen van de doelgroeprelevantie."

Meer investeringen in mobile
Onderzoek dat eerder dit jaar uitgevoerd werd door Actiepagina.nl toont aan dat 87 procent van de marketeers van plan is om de investeringen in mobile te verhogen en dat ruim de helft van de marketeers bereid is in nieuwe technologieën te investeren alvorens deze worden getest op hun ROI.

Gericht targetten
"Het wordt voor merken steeds belangrijker om de doelgroep gericht te targetten in plaats van een boodschap zo breed mogelijk uit te dragen," vervolgt McDonald. "Gericht adverteren met een advertentieformaat dat aansluit bij de gewenste ervaring van de ontvanger, werkt zoveel effectiever voor de adverteerder. De conversie neemt toe en analyse van de resultaten leidt tot veel duidelijkere inzichten in klantbehoeften. Deze trend geeft duidelijk weer dat de toekomst van mobile advertising steeds minder gericht zal zijn op click-gebaseerde technologie en meer gaat leunen op voorspellende algoritmes die alle stadia van het aankoopproces van de consument raken."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Driekwart merken is dupe van inbreuk
 Aantal ict-vacatures sterk gestegen
  De derde digitaliseringsfase: vernieuwingen die ons te wachten staan
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel adverteren stijgt wereldwijd explosief
 Reclame op smartphone werkt
 iPhone maakt weg vrij voor mobiel adverteren
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Vakantieganger hamstert voor autoreis  (1) 
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiënten
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
Millennials geven topmanagement nieuwe betekenis
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
Business interruption en cyber-incidenten grootste risico’s voor bedrijven
Beveiligingsprofessionals verliezen 40 uur per maand door inefficiënte systemen
5G-wensenlijst consument schetst actieplan voor operators
meer top 10
vacatures
meer vacatures