zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kunnen B2B-marketeers ROI aantonen?

20 maart 2015 - Uit onderzoek van spotONvision naar marketing performance management (MPM) blijkt een sterke bezorgdheid over de manier waarop marketing wordt gezien door de directie en een schijnbaar gebrek aan vertrouwen in het vermogen van marketing om bij te dragen aan de omzet.

De resultaten van de survey onthulde een sterke bezorgdheid over de manier waarop marketing wordt gezien door de directie en een schijnbaar gebrek aan vertrouwen in het vermogen van marketing om bij te dragen aan de omzet. Adwin Gerritsen, senior consultant bij spotONvision: "Er is een duidelijk verband tussen organisaties waar het topmanagement duidelijke resultaatverantwoordelijkheid neerlegt bij marketing en hun volwassenheid in marketing performance management. Ook zien we dat organisaties die marketingtechnologie zoals marketing automation hebben doorgevoerd, duidelijk in de lead zijn met marketing performance management."


Ondanks de zorgen over de manier waarop marketing wordt gezien binnen hun organisaties, geeft het onderzoek ook een positieve kijk op de huidige transformatie die plaatsvindt in marketing en de rol van marketing performance management in die transformatie. De veranderingen bieden een kans om de perceptie en de mindset van leidinggevenden, dat marketing een kostenpost zou zijn, te veranderen.

Innovatieve oplossingen maken marketeers efficiënter
Bovendien betekent deze transformatie een kans voor marketing om beter inzicht te krijgen in welke van de activiteiten en inspanningen het meest bijdragen aan het genereren van inkomsten en klanttevredenheid. "B2B-marketeers zijn gedreven om de volgende stappen te nemen," zegt Shimon Ben Ayoun, medeoprichter en Managing Partner van spotONvision. "We zien hoe innovatieve oplossingen zoals marketing automation hen steeds efficiënter en effectiever maken, waardoor ze betere resultaten bereiken zonder verhoging van middelen of budget."

Over het onderzoek
De studie is gebaseerd op diepte-interviews met marketingdirecteuren van grote B2B-bedrijven in Nederland. Het onderzoek werd mogelijk gemaakt door Oracle.Het doel van het rapport is om te begrijpen met welke uitdagingen marketeers geconfronteerd worden om hun waarde voor het bedrijf te bewijzen, hoe ze de ROI te meten, en hoe zij van plan zijn om hun inspanningen in de komende maanden en jaren te verbeteren. Met het onderzoek zijn belangrijke inzichten verkregen in de best practices en de industrie-specifieke uitdagingen van toonaangevende bedrijven in de IT, financiële diensten, Utilities, Media & Communicatie, Techniek, Logistiek, Groothandel, Productie en Professional Services.

Het onderzoeksrapport is nu beschikbaar  en werd gepresenteerd als keynote sessie op het b2bmarketingforum.nl  in Utrecht.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Ontwikkeling e-invoicing zorgt voor toename wereldwijde B2B-commerce in 2015
 Zeven digitale trends voor 2015
 Genomineerden B2B Marketing Award 2013 bekend
 Online marketing in B2B in 2014 relevanter dan persoonlijk contact
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10