zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Top vijf digital marketing trends voor 2015

19 maart 2015 - Wereldwijd werkt 35 procent van de marketeers in een volledig geïntegreerd marketingteam. Vergeleken met vorig jaar is dat een stijging van 25 procent. 32 procent zegt te werken in een deels geïntegreerd marketingteam en dat terwijl nog 33 procent van de marketingafdelingen is ingericht naar kanaal.

Op basis van deze cijfers stelt Experian Marketing Services dat silo’s steeds meer doorbroken worden en dat de klant een steeds centralere rol speelt binnen marketingafdelingen.
 
Top vijf digital marketing trends voor 2015
In aanloop naar de publicatie van het 2015 Digital Marketing Trend Report (het wereldwijde Experian-onderzoek onder meer dan 1000 marketeers over digital marketing) van eind maart geven de experts van Experian op basis van de uitkomsten alvast een top vijf van de digital marketing trends voor 2015.

1. Marketingteams worden steeds meer rondom de klant geformeerd in plaats van rondom een kanaal.

2. Om de datakwaliteit te verbeteren gaan verschillende afdelingen meer samenwerken om uiteindelijk vanuit een gestandaardiseerde database te werken.

3. Data management platforms maken het mogelijk om je ideale doelgroep steeds beter te bereiken. Een duidelijke verschuiving van media-driven advertising naar audience-driven advertising.

4. Technologie maakt het mogelijk om steeds meer marketingprocessen en klantinteracties te automatiseren.

5. Een goede klantervaring wordt zowel voor off- als online retailers belangrijker dan prijsaanbiedingen. 

Een uitgebreide beschrijving van de vijf marketingtrends voor 2015 vindt u hier.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Wo’er met vaste baan verdient 7,2 procent meer dan hbo’er
 Enorm tekort aan startende en junior IT’ers
 Echt goede marketing begint bij het kennen van uw klant
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vier kenmerken van het marketingbureau van de toekomst
 Vraag naar sales- en marketingprofessionals in de lift
 Kantoorpand in te zetten als marketingtool?
 Marketeer snakt naar data-talent
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Toekomstige banen geen sciencefiction
Manager kan bijdragen aan gezondheid medewerkers
Het Rijk wederom verkozen als meest favoriete werkgever
Maak bedrijfsvoering effectiever met Cut the Bullsh*t denken
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
Dekkingsgraad pensioenfondsen stijgt verder
Bedrijven verwachten ingrijpende veranderingen om voorop te lopen in digitale economie
Aantal banen in de crypto-industrie verviervoudigd
meer top 10
vacatures
meer vacatures