zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gaten in de leadfunnel van de BV Nederland

30 januari 2015 - Organisaties schieten nog volop met hagel in het wilde weg om leads te genereren, 84 procent van de onderzochte bedrijven heeft geen controle op de communicatiemix.

Om integrale controle te realiseren maken bedrijven dit jaar de stap naar marketing automation, zo blijkt uit het ProSpex Trendrapport ‘Leadgeneratie anno 2015’ over marktbewerking.


Het jaar 2015 staat voor veel bedrijven in het teken van de accountability. Iedere geïnvesteerde euro in marktbewerking moet verantwoord worden. Investeringen moeten renderen en kwalitatieve leads opleveren.

Strategie
Online communicatie wordt steeds belangrijker ten opzicht van de sales voor leadgeneratie, echter het  uitrollen van een content marketing strategie blijkt geen sinecure. "Slechts 28 procent van de bedrijven is zover, maar de meesten lijken de regel ‘in case of doubt publish’ te hanteren. De content relevantie voor de doelgroep is merendeels onbekend en slechts zes procent doet regelmatig onderzoek naar de behoefte van de lezer," aldus Maxim Spek, directeur ProSpex.
Spek is ervan overtuigd dat meer onderzoek leidt naar kwalitatief betere en meer leads. "Door met diverse soorten content en kanalen een juiste communicatiemix te maken, neemt zowel het aantal leads als de conversie per lead toe. Dat gebeurt zelfs structureel wanneer een goede strategische basis voor content marketing wordt gelegd."

Funnel
Leads zijn voor bedrijven meestal niet te herleiden tot een instrument of kanaal. Bijna 70 procent heeft geen zicht op de eerste stap van een website-bezoek naar Marketing Qualified Lead (MQL). Over de conversie van MQL naar een Sales Qualified Lead (SQL) of een afspraak tast een op de twee bedrijven in het duister.

Nieuwe economie: integrale controle
In de nieuwe economie waar via meerdere online kanalen gewerkt wordt en versnippering van de aandacht op de loer ligt, nemen bedrijven actief maatregelen om alles in één omgeving onder controle te brengen en de leadgeneratie te stroomlijnen.
Deze geïntegreerde aanpak staat bekend onder de koepelterm marketing automation. Op dit moment heeft slechts achttien procent zo’n omgeving ingericht, maar verbetering is op komst: bijna de helft van de bedrijven is van plan om gebruik te gaan maken van marketing automation.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebrekkig communiceren kost omzet
 Groei in marketing- en communicatievacatures zet door
 Vier aanbevelingen om om te gaan met kansen en bedreigingen van sociale media
  Innovatie vraagt om consistente communicatie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10