zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeer ziet geďndividualiseerde marketing als de toekomst

30 januari 2015 - Teradata maakte gisteren de resultaten bekend van het Teradata 2015 Global Data-Driven Marketing Survey, een internationaal onderzoek over trends ten aanzien van data-driven marketing en de waarde hiervan voor bedrijven.

Het onderzoeksrapport laat een drastische verandering zien in hoe bedrijven en marketeers toegevoegde waarde uit data, geïntegreerde marketingplatformen en klantgerichte data-driven marketing strategieën halen.
 
Individueel klantinzicht is steeds belangrijker voor marketeers
•       90 procent van marketeers zegt dat het individualiseren van marketing een prioriteit is. Deze marketeers willen een stap verder gaan dan alleen segmentatie; zij willen toe naar 1 op 1 marketing op real-time basis. 
•       Snellere, beter gefundeerde beslissingen, noemt bijna twee derde van de respondenten als belangrijkste voordelen van data-gebruik.
•       38 procent zegt dat hun grootste uitdaging klantacquisitie en retentie is. De op een na grootste uitdaging is het ondersteunen van de bedrijfsdoelstellingen (29 procent). Voldoen aan wet- en regelgeving komt op de derde plaats (26 procent).

Geïndividualiseerde inzichten
Marketeers hebben het gebruik van data-driven marketing meer dan verdubbeld in de afgelopen anderhalf jaar. 78 procent van de marketeers maakt nu systematisch gebruik van data, versus 36 procent in 2013.
•       Data-driven marketing wordt gezien als het middel om geïndividualiseerde inzichten te creëren, en er is veel vraag naar geïntegreerde marketing platformen zoals Teradata Integrated Marketing Cloud. 
•       Marketeers worstelen echter nog steeds met het individualiseren van aanbiedingen en communicatie. Slechts 50 procent maakt gestructureerd gebruik van data om klanten aan te trekken. 44 procent geeft toe dat omni-channel marketing niet consistent wordt toegepast. 80 procent zegt dat de resultaten van campagnes via verschillende kanalen niet bekend zijn doordat er silo’s binnen de marketing organisatie voorkomen.
 
Integreren van Marketing en Technologie
•       43 procent van de marketeers geeft aan dat zij de klantdata van het bedrijf beheren (tegen 34 procent in 2013).  Een grote meerderheid (83 procent) zegt dat zij een omni-channel aanpak hanteren om klanten te bereiken. 
•       84 procent is het ermee eens dat marketing en IT strategische partners moeten zijn. 
•       92 procent is het ermee eens dat data integratie tussen verschillende teams de klantenservice kan verbeteren.

Managen van verwachtingen van het individu 
"Uit de onderzoeksresultaten komt zeer duidelijk naar voren dat de toekomst van marketing ligt bij het managen van de verwachtingen van de individuele consument. Tegenwoordig willen marketeers meer dan ooit toegang tot betrouwbare, geïndividualiseerde inzichten, gebaseerd op kloppende data, zodat de verwachtingen van elke klant bekend zijn en ingevuld worden," zegt Rolf Anweiler, Regional Leader Marketing International bij Teradata Marketing Applications. "De hedendaagse marketing tools maken dit mogelijk. We stimuleren marketeers wereldwijd om hun data-driven marketing strategieën te implementeren en te verbeteren zodat zij toegevoegde waarde kunnen creëren uit geïndividualiseerd inzicht."
 
Het onderzoek van Teradata werd eind 2014 uitgevoerd door Forbes Insights. 1506 marketeers uit verschillende industrieën wereldwijd zijn hierbij ondervraagd. Het rapport is kosteloos beschikbaar via de Teradata website.
 Het onderzoeksrapport met bijbehorende infographic is beschikbaar via de Teradata website en biedt voordelen voor zowel marketeers als C-level beslissers. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

  Investeringen in ‘mobile marketing’ topprioriteit voor retailers en merken
 Uitstekende vooruitzichten voor marketing- en communicatieprofessional
 Marketeers zetten wereldwijd in op social
 Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.45  4.7 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.48  -4.7 %
Value8 5.1  -2.9 %
Weekwinst voor Amsterdamse beurs
Uitgelicht: krabbel voor Value8
Uitgelicht: strategie Arcadis goed ontvangen
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
De zwarte kant van Black Friday
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
meer top 10
vacatures
meer vacatures