zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mailers erg ontevreden over de reactie van organisaties

9 januari 2015 - Op basis van ruim 320 e-mail onderzoeken (profit en non profit) heeft Quality Support vastgesteld dat het slecht gesteld is met het (juist) beantwoorden van via e-mail gestelde vragen.

Quality Support heeft al deze uitgevoerde metingen in 2014 geanalyseerd en komt tot schrikbarende conclusies. In 28 procent van de gevallen krijgt de vraagsteller gewoon geen antwoord en in zeventien procent blijft het antwoord langer dan 24 uur uit. Als men dan al antwoord krijgt is dit slechts in 38 procent duidelijk en compleet en in 26 procent onvolledig. Een persoonlijke aanhef kan er in 22 procent vanaf en in 36 procent van de gevallen wordt het onpersoonlijke ‘Geachte heer / mevrouw’ gebruikt.
In slechts 42 procent werd er betrokken en empathisch gereageerd. Vaker werd er geen begrip getoond en ontving de e-mailer een koel en standaard antwoord of nog erger: een verwijzing naar de website.
Daarnaast wemelden de antwoorden van de type-, en spelfouten. Ook waren de grammatica-, en stijlfouten niet van de lucht.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Goede kansen mbo'ers op de arbeidsmarkt
 Werknemer vindt databeveiliging een taak voor de werkgever
 Aantal banen in de crypto-industrie verviervoudigd
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Te volle inbox? 28 november e-mailloze vrijdag!
 Nederlandse werknemers trappen in phishing e-mails
 Meer dan helft medewerkers checkt e-mail tijdens vakantie
 De tennistraining die e-mail heet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Toekomstige banen geen sciencefiction
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
meer top 10
vacatures
meer vacatures