zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mailers erg ontevreden over de reactie van organisaties

9 januari 2015 - Op basis van ruim 320 e-mail onderzoeken (profit en non profit) heeft Quality Support vastgesteld dat het slecht gesteld is met het (juist) beantwoorden van via e-mail gestelde vragen.

Quality Support heeft al deze uitgevoerde metingen in 2014 geanalyseerd en komt tot schrikbarende conclusies. In 28 procent van de gevallen krijgt de vraagsteller gewoon geen antwoord en in zeventien procent blijft het antwoord langer dan 24 uur uit. Als men dan al antwoord krijgt is dit slechts in 38 procent duidelijk en compleet en in 26 procent onvolledig. Een persoonlijke aanhef kan er in 22 procent vanaf en in 36 procent van de gevallen wordt het onpersoonlijke ‘Geachte heer / mevrouw’ gebruikt.
In slechts 42 procent werd er betrokken en empathisch gereageerd. Vaker werd er geen begrip getoond en ontving de e-mailer een koel en standaard antwoord of nog erger: een verwijzing naar de website.
Daarnaast wemelden de antwoorden van de type-, en spelfouten. Ook waren de grammatica-, en stijlfouten niet van de lucht.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Consument stapt over bij slechte digitale dienstverlening
 Hoe leidt u een bedrijfsovername in goede banen?
 Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Te volle inbox? 28 november e-mailloze vrijdag!
 Nederlandse werknemers trappen in phishing e-mails
 Meer dan helft medewerkers checkt e-mail tijdens vakantie
 De tennistraining die e-mail heet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (5) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 0.44  4.8 %
Value8 5.27  4.6 %
Binck 4.25  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Altice 7.56  -8.8 %
Beter bed 14.36  -3.6 %
HP Inc presteert beter dan verwacht
Hewlett Packard Enterprise boekt hogere resultaten
AkzoNobel en Axalta eindigen fusiegesprekken
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Ronald Doesburg wint Young Captain Award 2017
meer top 10
vacatures
meer vacatures