zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-mailers erg ontevreden over de reactie van organisaties

9 januari 2015 - Op basis van ruim 320 e-mail onderzoeken (profit en non profit) heeft Quality Support vastgesteld dat het slecht gesteld is met het (juist) beantwoorden van via e-mail gestelde vragen.

Quality Support heeft al deze uitgevoerde metingen in 2014 geanalyseerd en komt tot schrikbarende conclusies. In 28 procent van de gevallen krijgt de vraagsteller gewoon geen antwoord en in zeventien procent blijft het antwoord langer dan 24 uur uit. Als men dan al antwoord krijgt is dit slechts in 38 procent duidelijk en compleet en in 26 procent onvolledig. Een persoonlijke aanhef kan er in 22 procent vanaf en in 36 procent van de gevallen wordt het onpersoonlijke ‘Geachte heer / mevrouw’ gebruikt.


In slechts 42 procent werd er betrokken en empathisch gereageerd. Vaker werd er geen begrip getoond en ontving de e-mailer een koel en standaard antwoord of nog erger: een verwijzing naar de website.
Daarnaast wemelden de antwoorden van de type-, en spelfouten. Ook waren de grammatica-, en stijlfouten niet van de lucht.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Te volle inbox? 28 november e-mailloze vrijdag!
 Nederlandse werknemers trappen in phishing e-mails
 Meer dan helft medewerkers checkt e-mail tijdens vakantie
 De tennistraining die e-mail heet
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10