zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Social moet in DNA van verzekeraars

15 december 2014 - ‘Omdat de distributie steeds meer naar andere partijen van buiten de branche verschuift krijgen verzekeraars een andere rol. Maar daar zijn ze nog niet klaar voor’. Dat is een van de conclusies van de Social Media Insurance Monitor in SoMe14, een initiatief van ITDS Business Consultants.

Voor het onderzoek is naast onafhankelijke metingen bij 81 Nederlandse verzekeraars wereldwijd research gepleegd, binnen en buiten de branche. Dat nieuwkomers zoals retailers, verzekeringspakketten kunnen aanbieden is een gevolg van de snelle technologische ontwikkelingen en het nieuwe shopgedrag van consumenten, die steeds meer online kopen. Om hun klanten te kunnen behouden moeten de verzekeraars professionaliseren tot Social Business. Hoewel de Nederlandse verzekeraars stappen hebben gezet bij de inzet van Social Media noemt het magazine een ‘wake up-call’ voor interne integratie van Social pure noodzaak. Social moet in het DNA komen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
 Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
 Goed management boost de productiviteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vertrouwen in zorgverzekeraars extreem laag
 Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars
 Financiële branche ziet moeilijkheden in online samenwerken met ouderen
 Hypothekenbranche koploper in online samenwerking met klant
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten
Vijf trends op de arbeidsmarkt voor banking & financial services
Goed management boost de productiviteit
Slecht weer grootste oorzaak van baaldag voor Nederlanders
Zijn telematica- en ritsystemen in auto’s wel privacyproof?
Vier thema's die de M&A markt in 2018 domineren
meer top 10
vacatures
meer vacatures