zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

E-commerce omzet stagneert door slechte online service

4 oktober 2001 - E-commerce-bedrijven kunnen maar slecht voldoen aan de verwachtingen van internetgebruikers. Mede daardoor stagneren de omzetten van de online shops.

Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope. De tegenvallende omzet steekt zeer schril af bij de spectaculaire groeiverwachtingen van nog geen anderhalf jaar geleden. Toen werd e-commerce exponentiële groei toegedicht.



Omzet stagneert
Voor het eerst sinds lange tijd blijkt de totale Nederlandse e-commerce niet te zijn gestegen. In 2000 heeft circa 32% van alle internetgebruikers online gekocht, wat overeenkomt met 2,5 miljoen kopers. In totaal hebben zij 3,4 miljard gulden besteed. Deze cijfers komen overeen met die van 1999.

Wel besteld, niet geleverd
Internetshops weten de internetgebruiker met goede marketing en een mooie website warm te maken voor een aankoop, maar bij de orderafhandeling laat men nogal wat steken vallen. Liefst 1 op de 10 kopers heeft een negatieve ervaring met kopen via internet. Ppmerkelijk genoeg wordt de reden 'het product is nooit geleverd' het meest genoemd. Verder blijken de internetshops nogal eens het verkeerde product te leveren of de bedragen niet correct af te rekenen.

Reizen en kleding populair
Onder webshoppers zijn vooral reizen en kleding populair. De marktgrootte hiervoor is bijna verdubbeld.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10