zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Carola Wijdoogen verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar 2014’

7 november 2014 - Op het vijftiende Nationaal Sustainability Congres, waar ruim 400 vooraanstaande deskundigen op het gebied van duurzaamheid bijeen waren, is Carola Wijdoogen (Nederlandse Spoorwegen) verkozen tot ‘MVO Manager van het Jaar 2014’.

Folkert van der Molen, marketingmanager milieu en duurzaamheid  bij Royal HaskoningDHV en juryvoorzitter, reikte de bokaal uit.  Advies- en ingenieursbureau Royal HaskoningDHV, ondernemersorganisatie VNO-NCW en tapijttegelfabrikant Interface organiseerden deze ‘MVO-manager van het jaar’ verkiezing voor de derde maal.



Drie kandidaten
Een deskundige jury had eerder uit de negentien deelnemende MVO-managers drie  personen genomineerd voor deze titel. Naast Carola Wijdoogen waren dit Koen Eising van Aliander en Inka Pieter van KLM. De abonnees op de nieuwsbrief van het Online Kenniscentrum Duurzaam  ondernemen ()  hebben hun voorkeursstem kunnen uitbrengen op één van deze drie genomineerden. Deze stemming woog voor 60 procent mee in het eindoordeel. Op het Nationaal Sustainability Congres, het grootste jaarlijkse congres op het gebied van MVO en duurzaamheid, konden de deelnemers via SMS stemmen op hun favoriete kandidaat. Deze stemming woog voor 40 procent mee.

Carola Wijdoogen, directeur Duurzaam ondernemen/CSR Nederlandse Spoorwegen
Carola is sinds 2006 werkzaam bij de Nederlandse Spoorwegen en werd in 2010 benoemd in deze functie. In 2014 rondde zij de grootste aanbesteding van groene stroom in de Nederlandse geschiedenis af. Met als belangrijkste eis dat het nieuwe groene stroom betreft. Daardoor zal het aantal windparken in Nederland verdubbelen en geeft ze een belangrijke invulling aan het Energie akkoord. Ook staat Carola aan de wieg van de eerste milieu winst- en verliesrekening gepubliceerd door NS en heeft zij in 2014 bijzondere resultaten behaald op het onderwerp ‘verbinden & ontmoeten’, onder meer met de FlirtCoupé en het Jobcarving project. Carola heeft als ambitie om een systeemverandering in Nederland en Europa teweeg te brengen die tot een hoger aandeel duurzame energie leidt. Daartoe gaat de NS samen met andere energie-intensieve bedrijven de opgedane kennis en ervaring uit circulaire inkooptrajecten delen.
De winnaar ontving ook een cheque voor een geheel verzorgd weekend voor twee personen in Duurzaam Landgoed Zonheuvel te Doorn.

Inspiratie voor branche
Folkert van der Molen, marktmanager milieu en duurzaamheid bij Royal HaskoningDHV en initiatiefnemer van de verkiezing: "Beoogd doel van de verkiezing van MVO Manager van het Jaar is om via de winnaar andere MVO managers te inspireren. Met de vorige winnaars (Annette van Waning van Vebego en Anniek Mauser van Unilever) is dat volop het geval geweest. Wij gaan er wederom vol van uit dat wij met Carola Wijdoogen als winnaar van dit jaar ook weer een groot inspirator verkozen te hebben. Opvallend is overigens dat vrouwelijke MVO managers goede zaken doen bij deze verkiezing. In alle edities werd een vrouw als winnaar verkozen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Drie genomineerden 'MVO-manager van het jaar 2014' bekend
 MVO is zakelijk gezien rendabel
 Award voor meest baanbrekende MVO-bedrijf van afgelopen 10 jaar
 Anniek Mauser is MVO Manager van het Jaar 2013
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10