zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Google introduceert Consumentenbarometer 2014

24 oktober 2014 - Google introduceert de Consumentenbarometer voor 2014. Deze gratis tool geeft inzicht in de manier waarop mensen overal ter wereld gebruikmaken van het internet. De vernieuwde tool is in het vierde jaar na de introductie uitgebreid met meer data en betere resultaten.

Als gevolg kunnen gebruikers het consumentengedrag op het gebied van mobiele technologie, internetvideo en online winkelen van 56 landen met elkaar vergelijken.



Hoge verbondenheid
Nederland kent het hoogste aantal met internet verbonden apparaten per gebruiker (3,6), denk aan smartphones, laptops en tablets. Daarnaast gaat 96 procent van alle Nederlanders tussen de 24 en 35 jaar dagelijks online. Maar liefst 88 procent van alle Nederlanders boekte hun laatste vakantievlucht online en 46 procent vond hun laatst gekochte product na eerst op internet research te doen. Zo'n 28 procent ondervindt problemen met het gebruik van websites op hun smartphone. 

Inzicht in consumententrends
Google heeft de Consumentenbarometer ontwikkeld om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends, zodat ze hun campagnes optimaal kunnen afstemmen op het snel veranderende digitale landschap. De tool wordt echter ook gebruikt door journalisten en ondernemers om actuele consumentendata en marktspecifieke informatie te achterhalen. Zo biedt de Barometer inzicht in hoe vaak mensen online gaan, hoeveel mobiele apparaten ze in bezit hebben, hoe zij zich op internet oriënteren naar producten en diensten en deze aanschaffen, hoe hun winkelgedrag wordt beïnvloed door online video en nog veel meer.

Uitbreiding
De Consumentenbarometer voor 2014 biedt betere en uitgebreidere resultaten. Verticale markten die in de Barometer aan bod komen, zijn kleding en schoeisel, huishoudelijke apparatuur, vliegreizen, hotels, cosmetica en boodschappen. Google zal regelmatig nieuwe categorieën en inzichten aan het aanbod toevoegen. Peter Cory, agency sales director bij Google: "Mensen gebruiken digitale media tegenwoordig voor allerlei doeleinden. Het is echter niet altijd even eenvoudig om te bepalen welke kanalen en activiteiten de beste resultaten opleveren, zeker niet als je met verschillende markten en producten te maken hebt. Onze nieuwe Consumentenbarometer biedt toegang tot heel veel actuele informatie uit consumentenonderzoek waardoor gebruikers beter zicht krijgen op hoe consumenten zich online en offline oriënteren."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consumenten zien donkere wolken hangen boven de Europese economie
 Consument let meer op duurzaamheid bij aankopen
 Slechte app is reden om van bedrijf te wisselen
 Consument verwacht meer online service
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10