zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Social Media hét wapen voor klantbehoud door verzekeraars

14 oktober 2014 - Om op veranderingen te kunnen inspelen én hun klanten te behouden, zullen verzekeraars Social Media professioneler moeten gaan inzetten. Daar waar de hele wereld naar online gaat en Social Media daar onlosmakelijk mee verbonden is, is de verzekeringswereld nog alleen bezig met een digitaliseringsslag.

Dit om kosten te besparen en klanten beter te kunnen bedienen, maar dat is voornamelijk nog een functionele, technische exercitie. Een professionele aanpak van Social Media ontbreekt structureel.


Dit is een van de belangrijke conclusies van de Social Media Insurance Monitor, een breed, onafhankelijk onderzoek over het inzetten van Social Media in de verzekeringsbranche, voor het vierde jaar uitgevoerd op initiatief van ITDS Business Consultants. Dit jaar is ook de Europese markt meegenomen in dit onderzoek en dat levert een duidelijk unaniem beeld op.
  • De mensen gebruiken steeds meer mobile voor hun online beleving
  • De distributie verschuift. Klanten zijn wereldwijd vaker geneigd om verzekeringsproducten bij andere partijen dan verzekeraars aan te schaffen, zoals bij sterke merken, online retailers, banken etc.
  • De nieuwe partijen in de markt spelen dankzij nieuwe technologieën en een effectief gebruik van data beter in op de behoeften van de klanten en veroveren daarmee snel marktaandeel.
Zelf doen brengt fans dichterbij
Arjen de Boer, Commercieel directeur ITDS: "De verzekeraars zullen vanwege al deze ontwikkelingen moeten professionaliseren en Social Media moeten inbedden in de organisatie. Sterker nog, ze zullen. Content en storytelling zullen een heel belangrijke rol gaan spelen om klanten te houden en te binden. Mobile content wordt steeds belangrijker. Tot nu toe hebben verzekeraars de creatie van content veel aan externe partijen uitbesteed, maar willen ze daadwerkelijk in gesprek gaan met hun klanten, hun fans behouden, dan zullen ze het zelf moeten gaan oppakken. Het moet in het DNA, in de core van een verzekeraar komen. Doen zij dit niet, dan zullen zij ondergeschikt worden aan partijen die de klant echt bedienen en voor merkbeleving zorgen. Multinationals buiten de branche zijn daar geslaagde voorbeelden van. Op Facebook en andere social kanalen zal de strijd worden uitgevochten en daaraan moeten de verzekeraars deelnemen."

Aegon beste verzekeraar op Social Media in 2014
Met ruime voorsprong wint Aegon de Gouden Award als de verzekeraar die zich in 2014 het meest actief heeft ingezet op Social Media. Social Business is bij Aegon strategisch verweven in de organisatie. De dagelijks prikkelende content is klantgericht en effectief.
De tweede plaats is voor Interpolis dat met "deoplossingvan.nl" een heel herkenbare identiteit heeft gecreëerd. Allsecur is dit jaar derde geworden en met stip gestegen vanaf de tiende plek in 2013. De spraakmakende storytelling met Tim en Tom Coronel heeft hier sterk aan bijgedragen.
Bij de zorgverzekeraars scoort Menzis voor het derde jaar op rij het hoogst. Bij de uitvaartverzekeringen is dat DELA.

 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Social media drijvende kracht achter contentconsumptie
 Nederlandse topmarketeers vinden klantbehoud en content belangrijkste in de komende jaren
 Google winnaar eerste Social Media ICT Top 100
 Bedrijfsrisico’s en aansprakelijkheid in het ‘hyperconnected’ social media tijdperk
 
 
reacties
 
Henny Groote  |   | 
16-10-2014
 | 
12:13 uur
Publiciteit is het enige wapen, tegen de onneerlijke handelspraktijken door verzekeraars. Verzekeraars zouden zich aan de zorgplicht moeten houden en de premies besteden aan gedupeerde verzekerden om de situatie van/voor de calamiteit “enigszins” herstellen! Daarbij een buffer voor onverhoopt grote schades, geen geld verspillen aan reclamespotjes en sponsorgeld.
Nu de media ook benut wordt om de schrijnende gevallen te melden, zouden verzekeraars er beter aan doen gedupeerden goed bij te staan ipv onnodig juridisch gevecht, dealtjes, valse beschuldigingen en zwijgplicht verklaringen. UNIVÉ moet bij totale schade, na brand, de gehele getaxeerde VERZEKERDE SOM uitkeren, ipv 50% is minder dan dagwaarde.ter info wilt petitie tekenen? Prive,..
https://secure.avaaz.org/nl/petition/Verzekeraar_Unive_Bij_totale_schade_door_noodlottigge_brand_VERZEKERDE_SOM_UITKEREN/edit/
Vervolgschade € 115.000 beslag door Slomp hoewel er geen bezittingen meer zijn de kavel is verkocht door de Westland Utrecht Bank. Restschuld € 125.000
Unive heeft v.a. 1 dag na de brand ingezet op geen uitkering op de brandschade, of anders op dagwaarde. Daarbij heeft Unive gemanipuleerd met verklaringen o.a. valse beschuldiging van brandstichting zodat niemand de bouwvergunning wilde aanvragen op pandrecht verzekeringspenningen.
Slomp kreeg advies van Unive om de kavel in onderpand te nemen, omdat pandrecht waardeloos zou zijn.
Zie bijgaand mailbericht,….
Fwd: Re: Bouwvergunning aanvraag de aannemer heeft zich valselijk uitgegeven als eigenaar van mijn kavel. Met grote financiële gevolgen. Sinds dec 2012 beslag van € 100.000 door Slomp en restschuld hyptheek € 125.000 met Unive nog steeds in onderhandeling omdat Unive niet verschil tussen herbouw waarde en dagwaarde € 450.000 terwijl dit is toegezegd aan mr. Backx de advocaat “wanneer ik het Hoger Beroep zou intrekken” dat ze bij uitbetaling de herbouwplicht zouden laten vervallen.De advocaat had het Hoger Beroep ingesteld om Unive veroordeeld zou worden op onzorgvuldheden en onrechtmatige daad. Unive kreeg een berisping omdat ” zoals ze zelf zeiden “de schadeafhandeling geen schoonheidsprijs verdiende))”
Bij veroordeling van Unive zou de totale schade en alle kosten vergoedt moeten worden.
Nu wil Unive dossier sluiten op dagwaarde, en eist in principe nog € 18.000 terug. Wanneer ik accoord ga met sluiting dossier hoef ik dat niet terug te betalen.!
De aannemer heeft via dealtje met Univé de vergunningsaanvraag formulier vervalst, zich valselijk uitgegeven als eigenaar van de kavel Den Hool 10 7845 TG te Holsloot, daardoor werd hij vergunninghouder kon mij chanteren met factuur € 81499,00 voor niet verrichtte werkzaamheden. De vergunning moest binnen 18 mnd na brand/calamiteit aangevraagd worden. Daarna binnen 26 wkn begonnen met sloop herbouw, Unive had dekking op onjuiste argumenten afgewezen en de aannemer gezegd dat pandrecht waardeloos was, en advies dat hij de kavel in omderpand moest nemen. De gemeente Coevorden heeft verzuimd te controleren of de aannemer Slomp te Hoogeveen wel eigenaar was. Wilden achteraf deze wel intrekken maar er kon dan niet meer 2 jaar na de brand de vrijstelling voor horeca aangevraagd worden. Inmiddels heeft de rechter de vordering van Slomp ook in Hoger Beroep € 100.000 toegewezen omdat “er een kruisje verkeerd stond bij eigenaar” wat een groot financieel gevolg heeft nu er niet gebouwd kan worden heeft Unive op dagwaarde uitgekeerd de kavel is verkocht hypotheekschuld € 125.000 nu schuldsanering en minimum inkomen AOW .(Klik hier)
Een kleine zelfstandige is na een brand van het bedrijf meteen zonder inkomsten, daardoor rechteloos en vogelvrij voor zg. Adviseurs, bonusjagers experts, enz,………
Meerten de Bruijn  |   | 
20-03-2015
 | 
15:55 uur
Het gebruik van Social Media geeft je als bedrijf ook een perfecte gelegenheid om de potentiële klant correct te informeren en voor te lichten. Zeker in een markt die niet transparant is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10