zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuwe winnaars zorgen voor records op klanttevredenheid

2 oktober 2014 - De tevredenheid van klanten bij zakelijke dienstverleners bereikt een nieuw elfjarig record. Waar in 2013 de IT-bedrijven de grote motor waren achter de progressie, is er nu een brede beweging zichtbaar over alle bedrijfssectoren heen die de rapportcijfers naar nieuwe hoogten stuwt.

Dat levert opvallend veel nieuwe winnaars op. Dit blijkt uit het jaarlijkse Incompany 100-onderzoek onder 3.000 decision makers.


 
Zeer tevreden klanten
Het fenomeen waarbij underperformers uitsterven en steeds meer bedrijven erin slagen hun klanten zeer tevreden te stellen, levert dit jaar veel nieuwe winnaars op. In zes van de negen sectoren wint een bedrijf voor de eerste keer. BDO wordt als beste consultant gekroond, Dell wint in de IT-sector, Alfa in accountancy, USG Marketing Communication & Sales Professionals in human resources en Staalbankiers is de verrassende nieuwe winnaar in private banking. Verder verslaat nieuweling Deutsche Bank alle Nederlandse banken in de sector corporate finance en behaalt ze ook top drie noteringen in private banking en business finance. "Het zijn de outsiders die dit jaar de smaakmakers zijn," zegt René Gerhardus, hoofdredacteur van Incompany. "Voorheen zagen we een kopgroep van zo’n tien bedrijven die 80 procent van alle prijzen won, die tijd lijkt nu voorbij. De concurrentie heeft niet stilgezeten en klanten krijgen meer keus."

Verzekeringen 
Een sector waarvoor dit in het bijzonder geldt, is verzekeringen. Univé won deze sector maar liefst acht keer in tien jaar tijd. Nu wordt de verzekeraar voorbijgestreefd door de nieuwe winnaar Centraal Beheer Achmea – dat ook in 2010 al eens won – en Avéro Achmea, dat uit het middenveld komt opzetten. Beide Achmea-bedrijven scherpen ook meteen het record in de verzekeringssector aan.
 
Meervoudig winnaars
Niet alle meervoudig winnaars zijn echter verslagen. In de sector advocatuur en notariaat is het opnieuw Loyens & Loeff dat domineert. Alleen in de top 100, waarin alle zakelijke dienstverleners staan, moet het kantoor deze keer nieuweling Staalbankiers voor laten gaan.
 
Sectorwinnaars
Centraal Beheer Achmea - Verzekeringen
Staalbankiers - Private banking
BDO - Management en organisatie
USG MarComSales Professionals - Human resources
Deutsche Bank Corporate Finance - Corporate finance
ABN Amro Lease - Business finance
Dell Business Services - IT
Loyens & Loeff - Advocatuur en notariaat
Alfa Accountants - Accountancy en belastingadvies

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Consument verwacht meer online service
 Operationele efficiency nodig om klanttevredenheid te verhogen
 Klanttevredenheid IT-bedrijven stijgt tot recordhoogte
 Manager wil mobiel inzicht in omzet, kosten en klanttevredenheid
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10