zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Medewerker Klant Contact Center vaak niet ouder dan 30 jaar

30 september 2014 - Uit onderzoek van Olympia Uitzendbureau onder (oud-)uitzendkrachten blijkt dat het gros van de medewerkers op ket Klant Contact Center (KCC) niet ouder is dan 30 jaar.

Werken op een KCC is populair onder studenten vanwege de flexibele werktijden (71,35 procent). Zij voelen zich echter vaak ondergewaardeerd.



Ervaren medewerkers 
Tamara Donkervoort, business unit manager zakelijke dienstverlening bij Olympia uitzendbureau: "Het onderzoek bevestigt onze vermoedens dat organisaties met name studenten op het KCC zetten. Terwijl het primaire klantcontact toch moet worden verzorgd door ervaren medewerkers die een binding met de organisatie hebben." Het onderzoek laat verder zien dat de medewerkers op het KCC de sfeer (ruim 60 procent) belangrijk vinden en zich wel verbonden voelen met het team, maar niet met de organisatie waarvoor men de telefoon opneemt (slechts vier op de tien).
 
Marktconform salaris
Het onderzoek maakt duidelijk dat studenten niet voor de opleidings- en ontwikkelmogelijkheden solliciteren bij een KCC (slechts 19,4 procent). Verder blijkt dat ‘de student’ zich ondergewaardeerd voelt en dat zijn/haar capaciteiten niet worden benut. Bovendien geeft 44,4 procent van de respondenten aan dat zij het minst tevreden zijn over de salariëring. Donkervoort: "Ondernemers moeten investeren in de medewerkers op het KCC, zodat zij voldoende zijn opgeleid, hun capaciteiten worden benut en dat zij marktconform worden betaald. Het wordt tijd dat werken op de klantenservice geen bijbaan meer is, maar een volwaardig vak wordt."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Minder tijd voor klantcontact door verouderde systemen
 Moderne tijden, modern klantcontact
 Voldoet uw organisatie aan de voorwaarden voor klantcontact?
 Sociale media versterken positie klantcontactcenters
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10