zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketing- en PR-medewerkers massaal op zoek naar andere baan

19 september 2014 - Mensen die nu een baan hebben in de marketing, communicatie, pr en reclame zijn massaal en actief op zoek naar ander werk. Binnen deze beroepsgroepen is een op de zes actief op zoek naar een nieuwe baan, meer dan de helft is latent op zoek en houdt de arbeidsmarkt goed in de gaten.

In de hele (werkende) beroepsbevolking zegt slechts een op de twaalf werknemers op zoek te zijn naar een andere baan. Dat blijkt uit de jongste cijfers van het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van Intelligence Group. Dat onderzoek loopt nu twaalf jaar en deze week zijn de cijfers over de eerste zes maanden van 2014 toegevoegd.
 
Callcenter medewerkers
Verder zijn ook callcenter-medewerkers zeer actief op de arbeidsmarkt: een kwart van hen zoek een andere baan. De hoge cijfers binnen marketing, communicatie, pr en reclame hangen waarschijnlijk samen met de grote conjunctuurgevoeligheid van deze branches. Bij callcenter-medewerkers is de oorzaak volgens Intelligence Group het veelal ontbreken van vaste contracten.
 
HRM-medewerker
De verschillen met andere functies en beroepen zijn enorm. In de techniek, ICT en in de bouw is bijna niemand actief op zoek naar een andere baan. En het allerlaagst van alle groepen op de arbeidsmarkt scoren de HRM-medewerkers van 35 jaar en ouder. Van die groep is 97 procent NIET actief op zoek naar een andere baan.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Concurrentie tussen werkzoekenden neemt sterk af
 Bouke Hoving (KPN) CIO of the Year 2017
 De zwarte kant van Black Friday
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeer kan niet meer zonder mobiel
 Nederlandse topmarketeers vinden klantbehoud en content belangrijkste in de komende jaren
 Focus in 2014 ligt op e-mailmarketing
 Marketeer is onzeker over online vaardigheden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
'Sneltraining' Spreken in het openbaar
Een unieke sneltraining, anders dan andere en met stip de beste op dit gebied in Nederland. De methode Mind Tuning van Pieter Frijters is vernieuwend en staat garant voor succes. Bel voor meer informatie 0182 631 232 of surf naar www.spreek.nl.
Lees verder
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (6) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Telegraaf me 6.34  7.5 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Value8 5.18  -1.3 %
Galapagos verhoogt kapitaal door uitoefening van warrants
Olieprijs in het groen
Unilever op zoek naar opvolger Polman - media
meer beurs
top10
Thuiswerken: effectief of ten koste van het bedrijfsresultaat?
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Nederlandse bedrijven optimistisch; vertrouwen in Verenigd Koninkrijk daalt
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring
Nederlanders bewaren wachtwoord in e-mail of op papier
Financiële sector heeft geen vertrouwen in naleving regelgevingen
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop
De personal touch van de facility manager overwint de digitalisering
Projectmanagement: de relatie tussen betonrot en risicohouding
Hoe leidt u een bedrijfsovername in goede banen?
meer top 10
vacatures
meer vacatures