zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Datamanagement onderschat onderdeel van multichannelstrategie

5 september 2014 - Organisaties zijn tegenwoordig steeds beter in staat om informatie te zenden via een mix van kanalen, maar worstelen met het adequaat verwerken van de data die wordt binnengehaald. Dat stelt Human Inference in haar meest recente whitepaper.

Doordat er met verschillende systemen wordt gewerkt, ontstaat er een gebrek aan betrouwbare en volledige data. Informatie die met veel inspanningen en kosten wordt binnengehaald, verliest hierdoor haar waarde. Om dit te voorkomen moet de focus verlegd worden van zenden naar ontvangen.



Mix
De afgelopen jaren is er in rap tempo een aantal kanalen toegevoegd aan de inmiddels gebruikelijke mix van internet, e-mail en print. De klantdata die hiermee gegenereerd wordt, is van groot belang voor organisaties om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Niet in wat ze leveren of voor welke prijs, maar in de manier waarop zij hun klanten behandelen en de servicegerichtheid. Service als middel om klantloyaliteit te bereiken is echter alleen mogelijk als medewerkers kunnen vertrouwen op hun data. Op dit moment is data nog vaak incompleet, vervuild en onbetrouwbaar. Systemen kunnen niet van elkaar profiteren en ondertussen wordt door gebrekkige validatie elke dag onbetrouwbare data aan de systemen toegevoegd. Hierdoor lopen organisaties kansen mis om optimaal te profiteren van hun multichannelstrategie.

Eén lijn
"Het is nu zaak om alle kanalen, processen, systemen en data met elkaar in lijn te brengen," stelt Esther Labrie, Marketing Specialist bij Human Inference. "Of de klant nu in contact treedt via een app, Facebook, online of met een ouderwets telefoontje, alle medewerkers moeten op elk moment over een accuraat, compleet, correct en uniek klantbeeld beschikken. Met behulp van een Master Data Management (MDM) oplossing wordt niet alleen een uniforme klantbeleving over alle kanalen heen gerealiseerd, maar is het ook mogelijk om klanten op basis van hun specifieke wensen en gedrag te benaderen. Bedrijven moeten zich dus meer focussen op het ontvangen en verwerken van klantinformatie. De klant is immers de basis voor een succesvolle multichannelstrategie."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebrekkig datamanagement grootste valkuil bij e-commerce
 Organisaties kennen hun klant nog niet goed genoeg
 Vijf grote informaticathema’s voor de komende maanden
 Drie multichannelvoornemens voor 2008
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10