zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Datamanagement onderschat onderdeel van multichannelstrategie

5 september 2014 - Organisaties zijn tegenwoordig steeds beter in staat om informatie te zenden via een mix van kanalen, maar worstelen met het adequaat verwerken van de data die wordt binnengehaald. Dat stelt Human Inference in haar meest recente whitepaper.

Doordat er met verschillende systemen wordt gewerkt, ontstaat er een gebrek aan betrouwbare en volledige data. Informatie die met veel inspanningen en kosten wordt binnengehaald, verliest hierdoor haar waarde. Om dit te voorkomen moet de focus verlegd worden van zenden naar ontvangen.

Mix
De afgelopen jaren is er in rap tempo een aantal kanalen toegevoegd aan de inmiddels gebruikelijke mix van internet, e-mail en print. De klantdata die hiermee gegenereerd wordt, is van groot belang voor organisaties om zich te onderscheiden van hun concurrenten. Niet in wat ze leveren of voor welke prijs, maar in de manier waarop zij hun klanten behandelen en de servicegerichtheid. Service als middel om klantloyaliteit te bereiken is echter alleen mogelijk als medewerkers kunnen vertrouwen op hun data. Op dit moment is data nog vaak incompleet, vervuild en onbetrouwbaar. Systemen kunnen niet van elkaar profiteren en ondertussen wordt door gebrekkige validatie elke dag onbetrouwbare data aan de systemen toegevoegd. Hierdoor lopen organisaties kansen mis om optimaal te profiteren van hun multichannelstrategie.

Eén lijn
"Het is nu zaak om alle kanalen, processen, systemen en data met elkaar in lijn te brengen," stelt Esther Labrie, Marketing Specialist bij Human Inference. "Of de klant nu in contact treedt via een app, Facebook, online of met een ouderwets telefoontje, alle medewerkers moeten op elk moment over een accuraat, compleet, correct en uniek klantbeeld beschikken. Met behulp van een Master Data Management (MDM) oplossing wordt niet alleen een uniforme klantbeleving over alle kanalen heen gerealiseerd, maar is het ook mogelijk om klanten op basis van hun specifieke wensen en gedrag te benaderen. Bedrijven moeten zich dus meer focussen op het ontvangen en verwerken van klantinformatie. De klant is immers de basis voor een succesvolle multichannelstrategie."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
 Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
 Goed management boost de productiviteit
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebrekkig datamanagement grootste valkuil bij e-commerce
 Organisaties kennen hun klant nog niet goed genoeg
 Vijf grote informaticathema’s voor de komende maanden
 Drie multichannelvoornemens voor 2008
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Luie manager voorkomt burn-out
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
De vier belangrijkste ontwikkelingen voor de M&A-markt
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten
Vijf trends op de arbeidsmarkt voor banking & financial services
Goed management boost de productiviteit
Slecht weer grootste oorzaak van baaldag voor Nederlanders
Zijn telematica- en ritsystemen in auto’s wel privacyproof?
Vier thema's die de M&A markt in 2018 domineren
meer top 10
vacatures
meer vacatures