zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nederlandse man kiest vaker voor Plug-in Hybride auto

28 augustus 2014 - Mannen rijden vaker in een Plug-in Hybride auto dan vrouwen. In vergelijking met vrouwen ligt het percentage mannen dat voor een hybride kiest relatief gezien een kwart hoger. Zo blijkt uit onderzoek van Alphabet onder ruim 2.000 leaserijders.

Uit het onderzoek naar gedrag en keuzes van hybride leaserijders blijkt niet alleen dat mannen vaker voor een hybride auto kiezen, maar ook dat de helft van de mannen meer dan twintig procent van alle afgelegde kilometers elektrisch rijdt. Bij vrouwen ligt dit percentage aanzienlijk lager, bij deze groep rijders haalt slechts een op de drie de twintig procent elektrische kilometers. Volgens Simon Corsèl, Communication Officer van Alphabet, ligt ook dit in lijn met eerder onderzoek onder 1000 leaserijders: "Vrouwen zijn gemiddeld minder goed op de hoogte van hun CO²-uitstoot dan mannen. Dit zou dan ook kunnen verklaren waarom zij minder letten op het aantal elektrische kilometers dat ze rijden."



 Kleurverschil
Een ander opmerkelijk verschil tussen mannen en vrouwen betreft de kleurkeuze van hun hybride voertuig. Zo blijkt dat maar liefst de helft van alle mannen de voorkeur geeft aan een zwarte of witte auto. Vrouwen daarentegen kiezen in 60 procent van de gevallen voor een andere kleur. Deze cijfers geven echter wel aan dat de kleuren zwart en wit over het algemeen het meest in trek zijn.

 Meer elektrische kilometers mogelijk
Ondanks dat mannen een hogere EV-factor halen dan vrouwen (het percentage dat weergeeft hoeveel van de afgelegde kilometers volledig elektrisch wordt gereden) blijkt dat er nog veel ruimte voor verbetering is. Uit het onderzoek blijkt dat slechts de helft van de mannen meer dan twintig procent elektrisch rijdt. Dit terwijl het mogelijk is om een elektrisch percentage van 40 procent te halen, als alle randvoorwaarden kloppen: "We zien dat het, in een gemiddelde situatie, mogelijk is om deze EV-Factor te realiseren. Het is hierbij wel van belang dat de leaserijder thuis (en liefst ook zakelijk) de beschikking heeft over een laadpunt," aldus Corsèl. "Daarnaast kan ook de rijstijl bijdragen aan een hogere EV-factor."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hybride auto vaak ongeschikt voor vakantie
 Kwart automobilisten overweegt hybride of elektrisch rijden
 Marktaandeel elektrische auto blijft groeien
 Elektrisch en hybride rijden stijgen in populariteit
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10