zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Fast Moving Consumer Goods wint aan belangstelling wo-studenten

24 juli 2014 - Fast Moving Consumer Goods wint aan belangstelling onder wo-studenten. Dit is één van de conclusies uit de Arbeidsmarktmonitor 2014 onder bijna 900 Nederlandse wo-studenten. De monitor focust op de belevingswereld en het oriëntatieproces van academische opgeleiden op de arbeidsmarkt.

Daarbij is onderscheid gemaakt tussen de totale groep wo-studenten en de High Potentials (HiPo’s).



Unilever is meest favoriete werkgever
Net als vorig jaar is Unilever de meest favoriete werkgever onder academische studenten en onder HiPo’s (zie onderzoeksverantwoording voor definitie). Unilever staat bovendien op de eerste plek in de lijst met werkgevers waar studenten na afstuderen willen solliciteren. Heineken staat eveneens in de top drie van meest favoriete werkgevers: voor de totale groep wo-studenten op de tweede plaats in de ranking en voor de HiPo’s op de derdee plaats.

Wo-studenten steeds meer geïnteresseerd in baan in Fast Moving Consumer Goods
Consultancy is nog altijd de meest aantrekkelijke branche voor wo-studenten (48 procent), gevolgd door de non-profitsector (35 procent). Vergeleken met vorig jaar is de interesse in de FMCG sector sterk toegenomen. Dat geldt zowel voor de totale groep studenten (31 procent van de wo-studenten geven de voorkeur aan een baan in FMCG versus 25 procent vorig jaar) als voor de HiPo’s (38 procent versus 30 procent). Deze toegenomen interesse, zien we ook terug in de jaarlijkse ranking van meest populaire werkgevers. Voor het eerst staat FrieslandCampina in de top tien van de meest populaire werkgevers (van plaats 27 naar tien) en in de top tien werkgevers waar studenten denken te solliciteren (van plaats 27 naar acht). Bij de vijftien meest populaire werkgevers wint Coca Cola ook aan belangstelling (plaats zeventien naar dertien), evenals Ahold (plaats twaalf naar negen). Bij de werkgevers waar studenten denken te solliciteren, is L’Oréal in de ranking gestegen (van zeventien naa r tien), evenals Nike (van 27 naar vijftien). Voor de HiPo’s geldt dat Ahold (van veertien naar acht) en Nestlé (van 28 naar rwaalf) aanzienlijk in belangstelling zijn toegenomen. Véronique Oonk van Intelligence Group zegt hierover: "Uit de Arbeidsmarktmonitor 2014 komt ondermeer naar voren dat wo-studenten zich breder en uitgebreider oriënteren dan vorig jaar. Naast de consultancybureaus en grote non-profit instanties, is de toegenomen belangstelling voor FMCG duidelijk aanwezig. Dit betekent een grotere concurrentie voor werkgevers op het vlak van campusrecruitment."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Genomineerden voor Beste Werkgevers Awards 2014 bekend
 Europa’s Beste Werkgevers worden steeds beter
 Hoogopgeleiden positiever over toekomst en arbeidsmarkt
 Philips en TNO winnaars Randstad Award meest aantrekkelijke werkgever 2014
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10