zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Sterke stijging mobiel internet onderweg

9 juli 2014 - Steeds meer automobilisten gebruiken hun telefoon in de auto niet meer om te bellen. Van de automobilisten die beschikking hebben over een mobiele telefoon in de auto geeft 77 procent aan dat deze voorzien is van mobiel internet.

Dit is een stijging van 25 procent ten opzichte van 2012. Dit komt naar voren uit de vijftiende editie van Het Nationale Automobilisten Onderzoek, dat vorige maand werd uitgevoerd in opdracht van Allsecur autoverzekeringen en Traffic Radio. Via een internetpanel van het onafhankelijke onderzoeksbureau DVJ Insights werden in mei 759  automobilisten naar hun mening gevraagd. Uit het onderzoek komt naar voren dat, ondanks overheidscampagnes om mobiel bellen te ontmoedigen, 51 procent van de respondenten mobiel internet onderweg gebruikt. Mobiel internet wordt met name gebruikt voor het versturen van berichten, navigatie en social media. En automobilisten maken massaal gebruik van WhatsApp (67 procent).


 
Top tien mobiel gebruik onderweg
1. WhatsApp                                                   67 procent
2. Navigeren                                                   59 procent
3. Internetten                                                  49 procent
4. Mail                                                             41 procent
5. Google                                                        37 procent
6. Sms’en                                                       31 procent
7. Facebook                                                   26 procent
8. Nieuwsvoorziening                                     21 procent
9. Muziek luisteren                                         16 procent
10. Twitter                                                       8 procent

Maatregelen gebruik mobiele telefoon onderweg
Aan de automobilisten is gevraagd welke maatregelen zouden slagen tegen mobiel gebruik onderweg. Eén kwart vindt dat er niets hoeft te gebeuren maar dat de automobilist zelf goed na moet denken. Veel hogere boetes is volgens 21 procent de juiste oplossing en nog eens twintig procent denkt dat meer controle dé oplossing is voor dit probleem. Bij zeventien procent van de ondervraagden is er de overtuiging dat dit nooit verholpen kan worden. Tien procent zou pleiten voor een algemeen verbod op een telefoon in de auto.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobiel internetgedrag: Verenigde Staten versus Nederland
 Gebruik mobiel internet op zondag het hoogst
 Nederlanders verbruiken gemiddeld 488 MB mobiel internet per maand
 Mobiel internet streeft vaste internetaansluiting voorbij
 
 
reacties
 
Patty de Jong, Xerox  |   | 
14-07-2014
 | 
13:37 uur
Ja het mobiel internetgebruik is enorm aan het veranderen en dat is een zegen voor onder andere Het Nieuwe Werken, maar niet in alle gevallen. Want bij whatsappen terwijl je rijdt kun je natuurlijk je vraagtekens zetten. Diverse partijen zijn bezig om hier een oplossing voor te vinden, waaronder Xerox op het gebied van preventie. Met nieuwe technologieën wordt de strijd aangegaan tegen het smartphonegebruik in het verkeer, maar de vraag blijft of het helemaal voorkomen kan worden.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10