zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Professionals financiële branche stellen tijdwinst boven klantbelang

17 juni 2014 - Professionals uit de financiële branche zien klantbelang als een minder belangrijk voordeel van online samenwerken dan tijdwinst en plaats- en tijdonafhankelijk werken. Dit blijkt uit onderzoek onder 500 professionals uit de bankenwereld, verzekerings-, hypotheken en pensioenbranche.

43 procent van de respondenten wijst tijdwinst aan als belangrijkste voordeel. De mogelijkheid om plaats- en tijdonafhankelijk te werken komt op de tweede plek (vijftien procent) en het feit dat klanten online samenwerken als positief ervaren staat op drie (veertien procent). Het onderzoek is in opdracht van Hyarchis, uitgevoerd door Markteffect.



Optimale klantervaring
De bovengenoemde resultaten zijn opvallend, aangezien online samenwerken met klanten juist kan bijdragen aan een optimale klantervaring. Dit is belangrijk, omdat het vertrouwen van de klant in financiële instellingen de laatste jaren een flinke deuk heeft opgelopen. Dit vertrouwen kan onder meer hersteld worden door te streven naar de perfecte klantervaring. De loyaliteit van een consument aan een organisatie wordt deels bepaald door de interactie via verschillende kanalen.
Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis: "Het centraal stellen van de klant is belangrijker dan ooit te voren, voor bedrijven in het algemeen maar voor de financiële sector in het bijzonder. Klanten willen meer transparantie en willen effectief kunnen samenwerken met bijvoorbeeld hun hypotheekverstrekker. Kortom, ze willen het gevoel krijgen dat zij onderdeel zijn van het proces en daar ook invloed op kunnen uitoefenen. Alleen organisaties die zich het beste aanpassen aan deze snel veranderende wereld, zijn verzekerd van een succesvol voortbestaan. Organisaties die dat niet doen lopen het risico hun klanten te verliezen."

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Philips voor de zevende achtereenvolgende keer beste reputatie
 Hoe volwassen is online samenwerking?
 Hoofd inkoop als redder van de bank
 Zonder emotionele klik minder loyaliteit in klantrelaties
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10