zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Social media drijvende kracht achter contentconsumptie

6 juni 2014 - Marketeers weten inmiddels dat het produceren van een grote constante stroom content geen duurzame of effectieve manier is om klanten uit generatie Y te benaderen. Omvang is dus niet belangrijk, maar het creëren van de juiste content en consistente aanlevering ervan – waar de klant ook is – wel.

Generatie Y vertrouwt in eerste instantie op sociale netwerken voor nieuwe content, op grote achterstand gevolgd door online en gepersonaliseerde newsfeeds. Dit blijkt uit nieuw wereldwijd onderzoek verricht door SDL



Digitaalvaardige generatie
In deze contentexplosie is de digitaalvaardige generatie Y voortdurend bezig met content en informatie. Europese consumenten in de leeftijd van achttien tot 36 kijken gemiddeld 36 keer per dag op hun smartphone, tegenover 43 keer per dag voor dezelfde groep in de Verenigde Staten. Dit geeft aan dat een e-mail gericht aan iemand uit generatie Y doorgaans dezelfde dag of zelfs nagenoeg op het moment van verzenden wordt bekeken. Personen uit generatie Y nemen voortdurend content tot zich. Vervolgens maken zij hierin onderscheid en delen ze relevantie informatie via sociale kanalen. Het is daarom belangrijk content aan te bieden via het juiste sociale platform en op de juiste manier.

Overige opvallende onderzoeksresultaten
• Generatie Y omarmt merken op social media: vijf van de zes personen van generatie Y geven aan via social media een connectie te hebben met ondernemingen.
• Europese markten gebruiken minder kanalen voor nieuwe content: generatie Y consumeert nieuwe content vooral via sociale netwerken, op grote afstand gevolgd door online en gepersonaliseerde newsfeeds, e-mail en zoekmachines. In het Verenigd Koninkrijk (52 procent), Nederland (38 procent) en Duitsland (44 procent) is Facebook het populairste platform voor nieuwe content, gevolgd door YouTube en Twitter. 
• Social media haalt e-mail in: generatie Y deelt via social media gemiddeld zes stuks content per dag. Hiermee is e-mail (met vijf stuks per dag) voorbijgestreefd door social media.
• Hypertargeting is de nieuwe norm: generatie Y verwacht dat content op maat aan hen en hun behoeften is aangepast, of het nu gaat om gepersonaliseerde sociale netwerken, aanpasbare newsfeeds of muziekstreams die zich constant aanpassen aan hun veranderende voorkeuren. 71 procent van de respondenten geeft aan eerder te luisteren naar op het individu gerichte muziekstreams, zoals Spotify, dan naar niet-gerichte muziekopties, zoals radio.
• Snel reageren is een must: generatie Y vindt snelle antwoorden belangrijk in het contact of communiceren met ondernemingen. Uit het onderzoek blijkt een voorkeur voor benaderingen die tot directe bevrediging leiden, zoals online technische ondersteuning via chat.

Breed spectrum kanalen
Paige O’Neill, CMO van SDL: "De klanten van vandaag gebruiken een breed spectrum online en offline kanalen om een bepaald niveau van betrokkenheid aan te gaan, te staken, opnieuw op te pakken of hierin te wisselen. Dit betekent dat zij zeer individuele aankooptrajecten bewandelen. Ons onderzoek toont aan dat social media voor generatie Y het voorkeurskanaal bij uitstek is, wat brede implicaties heeft voor de marketingactiviteiten van merken die vertrouwen en relaties willen opbouwen met deze belangrijke demografische doelgroep. Wij kunnen content nu contextueel creëren en aanbieden, waardoor content daadwerkelijk in staat zal zijn de klant te vinden."

Meer informatie?
De resultaten van dit onderzoek zijn het onderwerp van het derde rapport van SDL in de serie 'Five Truths for Future Marketers', met de titel: 'Content Finds the Customer'. Dit rapport helpt marketeers bij gevensanalyse en bij het achterhalen welke content het beste werkt, inclusief de beste manier om content aan de doelgroep te presenteren. Download voor meer informatie het rapport en de infographic.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Nederlandse topmarketeers vinden klantbehoud en content belangrijkste in de komende jaren
 Google winnaar eerste Social Media ICT Top 100
 Bedrijfsrisico’s en aansprakelijkheid in het ‘hyperconnected’ social media tijdperk
 Gebruik social media nadert hoogtepunt
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10