zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

30 procent van de Nederlanders aan de slag om zomerfit te worden

18 april 2014 - Uit onderzoek uitgevoerd door Herbalife blijkt dat 61 procent van de ondervraagde Nederlanders strak en fit de zomer door wil. Ongeveer de helft van deze groep zorgt ervoor dat zij het hele jaar fit zijn, terwijl de andere helft persoonlijke doelen heeft om zomerfit te zijn.

 Van de mensen die aan de slag gaan om in het zonneseizoen lekker in hun vel te zitten, verwezenlijkt slechts één kwart ieder jaar hun doelen. Deze worden opzij geschoven omdat ze een coach of buddy missen, ‘gewoon geen zin’ hebben, er simpelweg niet aan beginnen of snel resultaat missen.



Klaar voor de zomer? Af!
Van de respondenten met specifieke doelen om de zomer net wat strakker, slanker of gespierder te starten, gaat de grote meerderheid (60 procent) aan de slag zodra het lentezonnetje voor het eerst schijnt. Ongeveer zeventien procent begint twee maanden van tevoren en de laatste 23 procent start één maand voor de zomer om lekker in hun vel te zitten. Vooral vrouwen gaan speciaal voor de zomer aan de slag om zich fit te voelen: 51 procent van de mannen zorgt er namelijk voor dat ze het hele jaar fit zijn, terwijl 41 procent van de vrouwen hetzelfde doet.
Maar wat verstaan mensen eigenlijk onder een goed, fit en strak gevoel voor de zomer? Niet slanker, iets strakker of net wat gespierder zijn, maar vooral tevreden zijn met zichzelf (59 procent) en genoeg energie hebben (55 procent). Een goede conditie wordt ook door 46 procent van de respondenten aangewezen als hét zomergevoel. Toch haalt slechts 25 procent van de mensen met zomerfit-idealen ieder jaar hun doelen, terwijl de helft ze soms wel, maar soms ook niet verwezenlijkt.

Goed aan de slag
De onderzoeksresultaten laten zien dat de meeste mensen zich richten op gevarieerd en gezond eten (58 procent) en veel sporten en bewegen (50 procent). Ook voeding- en vitaminesupplementen doen het goed: vijftien procent van de mensen maakt hier gebruik van. Er zijn echter ook verschillende en vooral meerdere redenen waarom mensen hun zonnige doelen voor een goed en fit gevoel laten varen. Meer dan de helft van de ondervraagde Nederlanders geeft aan ‘gewoon geen zin’ te hebben en nog eens 35 procent begint er simpelweg niet aan. Bijna 30 procent zou graag samen met iemand aan de slag gaan, maar heeft geen buddy of coach om mee samen te werken. Nog eens negentien procent mist snel resultaat en besluit er dan maar mee te stoppen.

Samen aan de slag
Nederlanders werken graag samen met een buddy of coach voor een zomerfit gevoel en veel van de ondervraagden willen ook graag samen met bekende Nederlanders aan de slag! Maar liefst 34 procent van de respondenten die een BN’er als coach of buddy zou willen, zou ervoor kiezen om met oud-topsporter Dennis van der Geest te werken. Het lijkt er echter op dat veel Nederlanders vooral ook willen lachen tijdens hun voorbereidingen op de zomer: met dertien en twaalf procent respectievelijk, zijn ook Britt Dekker en Paul de Leeuw populaire buddies!

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Negen dingen die succesvolle mensen doen in bed
 Financiële crises verminderen levensverwachting
 Singles willen gezonder leven
 Veel goede voornemens, weinig worden volgehouden
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10