zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuw online model meet waarde van klanten

25 maart 2014 - QUISMA publiceerde gisteren een whitepaper over de Customer Lifetime Value in performance marketing. Hierin een nieuwe theorie voor het bepalen van de online marketingstrategie, waarmee marketingbudgetten op de lange termijn beter besteed kunnen worden.

André Schimmel, Managing Director bij QUISMA Nederland: "Veel bedrijven baseren de online marketingstrategie op afzonderlijke punten als conversie, omzet, ROI of kosten-omzetverhouding. Dit is echter niet voldoende. Het Customer Lifetime Value-model, onderscheidt ook nieuwe en vaste klanten van een bedrijf en houdt rekening met de ontwikkeling van een klantenrelatie, waarin de behoeften van de klant verschuiven. Dit is van wezenlijke invloed op de effectiviteit van een campagne en dus de inzet van het budget."

Beoordeling van de waarde van een specifieke klant
De opname van dit Customer Lifetime Value-model (CLV) bij het bepalen van de marketingstrategie resulteert in een efficiëntere distributie van de marketingbudgetten op de lange termijn. Bij de CLV is het doel om de waardebijdrage van een afzonderlijke klant te berekenen op basis van de totale levenscyclus van die klant. Dit betekent dat de winst en het verlies op basis van alle transacties van de klant bij een bedrijf gedurende de hele klantenrelatie worden aangetoond. Met dit model wordt de waarde van de klant zorgvuldig berekend op basis van kosten, opbrengst, risico van de klantrelatie en het risico van toekomstige kosten en opbrengsten van deze klant.

Nieuw model leidt tot langetermijnrelatie met klant
Om de juiste CLV te bepalen wordt niet alleen de bijdrage van de individuele digitale kanalen gemeten, maar ook bijvoorbeeld de winkelmandgeschiedenis van de klant. QUISMA toont aan de hand van verschillende scenario’s hoe de integratie van het CLV-model bijdraagt aan een optimale vaststelling van de marketingstrategie en hiermee de verdeling van de marketingbudgetten.
  
De whitepaper ‘Customer Lifetime Value in performance marketing’ is te downloaden via quisma.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
 Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
 2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Prijzen voor best presterende organisaties van Nederland in 2013
 Zonder emotionele klik minder loyaliteit in klantrelaties
 Nominaties Beleving Awards 2014 bekend
 Vijf tips om het maximale uit online touchpoints in customer experience strategie te halen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Nedap 41.27  5.1 %
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Altice 8.1  -12.1 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Air france - 10.98  -4 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street sluit lager
Update: olieprijzen weer in het groen
meer beurs
top10
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Veiligheidsrisico's papieren data onderschat bij invoering AVG
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
De Week van de Belegger: belegt u al?
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Mannelijke mantelzorgers vaker ondersteund dan vrouwelijke
meer top 10
vacatures
meer vacatures