zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuw online model meet waarde van klanten

25 maart 2014 - QUISMA publiceerde gisteren een whitepaper over de Customer Lifetime Value in performance marketing. Hierin een nieuwe theorie voor het bepalen van de online marketingstrategie, waarmee marketingbudgetten op de lange termijn beter besteed kunnen worden.

André Schimmel, Managing Director bij QUISMA Nederland: "Veel bedrijven baseren de online marketingstrategie op afzonderlijke punten als conversie, omzet, ROI of kosten-omzetverhouding. Dit is echter niet voldoende. Het Customer Lifetime Value-model, onderscheidt ook nieuwe en vaste klanten van een bedrijf en houdt rekening met de ontwikkeling van een klantenrelatie, waarin de behoeften van de klant verschuiven. Dit is van wezenlijke invloed op de effectiviteit van een campagne en dus de inzet van het budget."

Beoordeling van de waarde van een specifieke klant
De opname van dit Customer Lifetime Value-model (CLV) bij het bepalen van de marketingstrategie resulteert in een efficiëntere distributie van de marketingbudgetten op de lange termijn. Bij de CLV is het doel om de waardebijdrage van een afzonderlijke klant te berekenen op basis van de totale levenscyclus van die klant. Dit betekent dat de winst en het verlies op basis van alle transacties van de klant bij een bedrijf gedurende de hele klantenrelatie worden aangetoond. Met dit model wordt de waarde van de klant zorgvuldig berekend op basis van kosten, opbrengst, risico van de klantrelatie en het risico van toekomstige kosten en opbrengsten van deze klant.

Nieuw model leidt tot langetermijnrelatie met klant
Om de juiste CLV te bepalen wordt niet alleen de bijdrage van de individuele digitale kanalen gemeten, maar ook bijvoorbeeld de winkelmandgeschiedenis van de klant. QUISMA toont aan de hand van verschillende scenario’s hoe de integratie van het CLV-model bijdraagt aan een optimale vaststelling van de marketingstrategie en hiermee de verdeling van de marketingbudgetten.
  
De whitepaper ‘Customer Lifetime Value in performance marketing’ is te downloaden via quisma.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Leaserijder wil data delen voor onderhoud, minder files en verkeersveiligheid
 Beveiligingsprofessionals verliezen 40 uur per maand door inefficiŽnte systemen
 Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiŽnten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Prijzen voor best presterende organisaties van Nederland in 2013
 Zonder emotionele klik minder loyaliteit in klantrelaties
 Nominaties Beleving Awards 2014 bekend
 Vijf tips om het maximale uit online touchpoints in customer experience strategie te halen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Data Recovery Nederland haalt voor klant 115 bitcoins terug
reacties
Vier dingen die managers moeten kunnen (1) 
Consument wil geen auto meer bezitten (1) 
Dat is logisch (1) 
Wat betekent een kostbare fout voor mijn positie? (1) 
Smart Industry, revolutie of evolutie? (2) 
Kunstmatige Intelligentie: 2,5 miljoen banen op de tocht (1) 
Geen waardering voor vrouwen die onderhandelen tijdens sollicitatie (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Doc data 1.78  87.4 %
Altice 10.44  10.5 %
Value8 5.44  5 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Groothandels 49.3  -3.3 %
Brill kon 34.6  -1.7 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Wall Street overwegend in het groen
Consumentenkrediet VS groeit harder
meer beurs
top10
Vier dingen die managers moeten kunnen
Leidinggevende scoort onvoldoende voor begrip ex-kankerpatiŽnten
Bazen van Nederland staan hun stoel af aan kinderen
Lagere lening door leaseauto, abonnementen en studieschuld
Niet langer veilig achter de firewall
Minder kans op armoede met gewone baan
Vacatures in Amsterdam moeilijk te vervullen
Breng mensen en technologie in balans
Gerichte aanvallen op radar industriŽle organisaties
Slechts twee op de vijf bedrijven beveiligen cloudgegevens met encryptie
meer top 10
vacatures
meer vacatures