zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Nieuw online model meet waarde van klanten

25 maart 2014 - QUISMA publiceerde gisteren een whitepaper over de Customer Lifetime Value in performance marketing. Hierin een nieuwe theorie voor het bepalen van de online marketingstrategie, waarmee marketingbudgetten op de lange termijn beter besteed kunnen worden.

André Schimmel, Managing Director bij QUISMA Nederland: "Veel bedrijven baseren de online marketingstrategie op afzonderlijke punten als conversie, omzet, ROI of kosten-omzetverhouding. Dit is echter niet voldoende. Het Customer Lifetime Value-model, onderscheidt ook nieuwe en vaste klanten van een bedrijf en houdt rekening met de ontwikkeling van een klantenrelatie, waarin de behoeften van de klant verschuiven. Dit is van wezenlijke invloed op de effectiviteit van een campagne en dus de inzet van het budget."



Beoordeling van de waarde van een specifieke klant
De opname van dit Customer Lifetime Value-model (CLV) bij het bepalen van de marketingstrategie resulteert in een efficiëntere distributie van de marketingbudgetten op de lange termijn. Bij de CLV is het doel om de waardebijdrage van een afzonderlijke klant te berekenen op basis van de totale levenscyclus van die klant. Dit betekent dat de winst en het verlies op basis van alle transacties van de klant bij een bedrijf gedurende de hele klantenrelatie worden aangetoond. Met dit model wordt de waarde van de klant zorgvuldig berekend op basis van kosten, opbrengst, risico van de klantrelatie en het risico van toekomstige kosten en opbrengsten van deze klant.

Nieuw model leidt tot langetermijnrelatie met klant
Om de juiste CLV te bepalen wordt niet alleen de bijdrage van de individuele digitale kanalen gemeten, maar ook bijvoorbeeld de winkelmandgeschiedenis van de klant. QUISMA toont aan de hand van verschillende scenario’s hoe de integratie van het CLV-model bijdraagt aan een optimale vaststelling van de marketingstrategie en hiermee de verdeling van de marketingbudgetten.
  
De whitepaper ‘Customer Lifetime Value in performance marketing’ is te downloaden via quisma.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Botnets blijven een aanhoudende cyberdreiging
 Nederland is koploper Agile werken
 Vooral kleine organisaties vragen meer om ICT’ers
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Prijzen voor best presterende organisaties van Nederland in 2013
 Zonder emotionele klik minder loyaliteit in klantrelaties
 Nominaties Beleving Awards 2014 bekend
 Vijf tips om het maximale uit online touchpoints in customer experience strategie te halen
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Zzp’er, denk na over de risico’s die u loopt (2) 
Twee derde Nederlanders vreest voor oudedagvoorziening (1) 
Nederlander worstelt met financiële administratie (1) 
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst (1) 
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie  (7) 
Zes tips voor een goede elevator pitch (1) 
'Smartphoneverbod is overcompensatie' (3) 
top10
De 5 zegeningen van burn-out
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst
Zo verkleint u de afhankelijkheid van Office 365
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal
Nederlander worstelt met financiële administratie
27 procent huishoudens belegt, ondanks lage rente
Zes tips om de klant van de toekomst te binden
Mobiliteit goed voor werkgever en werknemer
Bedrijfsleven onder druk door politieke risico’s en politiek geweld
Aantal zoekopdrachten naar ‘groene’ banen neemt toe
meer top 10
vacatures
meer vacatures